Guideline AWM - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline AWM

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline AWM

Hej.

Är det någon som har testat Guidelines awm serie. Funderar på att inhandla ett 10"7 3-del för lite HÖ-fiska som komplement till mitt Vision 3-zone saltwater spö.

Jag panikköpte ett 9"5 3-del innan semestern och det var överraskande bra, nu är det ju inte samma klass och så men spöt känns gediget och relativt snabbt så det funkar bra att vålda med ifall vinden är elak. Skönt att drilla fisk på också, jag är helnöjd. Jag läste en del om det innan på edgefoum.se, sök där för mer information.
    http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

jag kan väl passa på och fråga om 13fotarn samtidigt då! någon som har testat detta? hade tänkt att köpa mig en till laxpåk och som dets ser ut nu står det mellan ett black shadow 13fot vilket är ett väldigt mkjukt och fölsamt spö eller ett guideline LPXe eller kanske ett guideline AWM

Kommentera

Hej.. Jag har en 14 fotare AWM som jag är mycket nöjd med.. Kastar som en dröm. Tror inte att 13 fotaren är så mycket sämre..... Mycket bra spö för en rimlig slant.....

mvh. Peter

Kommentera

tack så mycket för utlåtandet! peter

Kommentera

Vet inte om detta inlägg får så mycket betydelse för jag har då ett spö i klass 3. Helt annan klass än vad som tydligen var på inköpslistan här men om man kan dra några slutsatser av serien av mitt inlägg så är det kanske inte helt bortkastat i alla fall...
            Jag är i alla fall väldigt nöjd med spöet. Otroligt skönt att drilla fisk på och kastar lättare och längre än jag förväntat mig av ett klass 3 även med viss vind och så.
            Så jag hade inte haft några tveksamheter att prova serien i andra klasser heller.

Kommentera

Awm 9# 7

[FONT="Century Gothic"]Köpte ett awm igår och har bara provkastat lite men märkte direkt hur underbart det var jämfört med mitt RT spö.. Underbart som sagt och lättarbetat [/FONT]
              Idag fick spöt känna på 5st regnbågar runt 2-4 kilo. helt underbart och lättfiskat spö
              Senast ändrad av Rydström; 2008-09-27, 13:45.

Kommentera

Jag skulle rekomendera att köpa en niofotare istället. Den blir mycket lättare att kasta med. Ser ingen som helst fördel med 10 fot. Bara en massa extra vikt. Och du kastar lika långt med båda.
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Skall ni ha lax-spö, kolla in Sameos lax-spö! Inte testat själv men utprovat av nästorn himself!

Kommentera

guideline awm 14 fot

jag har ett guideline awm 14 fot jag är nöj med det spö det är det skönaste 2 hands spö .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    391 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    246 visningar