WF Flytlina för gäddfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WF Flytlina för gäddfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Vill ha en kort klump som laddar bra även med kort linlängd ute och och kort fronttapering som kan skjuta bra även i mot/sidvind, ska passa ett 10,5 fot klass 8-10 Daiwa Samuraj om nu någon minns den serien har några år på nacken men är i bra skick så behöver bara lina.
    Var inte det Daiwas "Scotska" serie? Då har jag fiskat med dem. Mycket bra spön men det har hänt mycket på spö-fronten oxå, samma som med linorna, hehe

Lyfter denna tråd då inget köp gjorts ännu men inför höstfisket är det dags, men jag har ingen vidare koll på var m nköper fluggrejor till bra pris så behöver tips på det.

Blir en Vision Big Mama WF 10 Flyt, gissar att nätbutik blir billigast men vilken?
    Du tänker väll inte fiska med flyt nu i höst? Fisken/gäddor mm drar ut på lite djupare vatten nu då bytesfisken slutat vara pelagisk/grundvattenätande. Kör en sjunk-2-3:a nu och satsa på flyten utanför vassruggarna i vår. Men köp bägge linerna nu, ett tips,
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Banzai Visa inlägg
      Lätt val: http://flyfishingmasters.se.server36...Pike-Fly-Line&

Riktig gäddlina och snowbee gör mycket bra linor både kvalitets mässigt och prismässigt. Skulle valt en 8/9. Lycka till med gäddfisket är verkligen skit kul.
      Är säkert en bra lina men nog inte Snowbee som gör linan, utan någon av dom 4-5 tillverkare som finns. Airflo, SA 3-M , Rio, Cortland
      Senast ändrad av Guest; 2009-10-03, 21:33.

Kommentera

Lyfter denna tråd då inget köp gjorts ännu men inför höstfisket är det dags, men jag har ingen vidare koll på var m nköper fluggrejor till bra pris så behöver tips på det.

Blir en Vision Big Mama WF 10 Flyt, gissar att nätbutik blir billigast men vilken?
        655kr hos Wittlock

Kommentera

nej snowbee tillverkar inte sina egna linor men å andra sidan gör inte vision det heller. Tror det är cortland som tillverkar åt Snowbee men eftersom de flesta av snowbees linor har vunnit många priser vågar jag lova att de håller hög kvalitet.

Kommentera

Eller Airflos fortyPlus linor som kastar otroligt långt.

mp-fishing.se

Kommentera

Har en del gäddlinor så skall sälja några, dock vet jag inte om polaren skulle ha någon oxå men dra gärna ett mail - en som jag är säker på att jag ska sälja är en testfiskad Airflo Pike WF9F

/M
              Senast ändrad av Mikael S; 2010-01-29, 01:30.
              Mina Placeringar:
              2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
              2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
                Hej Bosse, skulle tipsa om Vision Big Mama. Grymt lina till tunga vindfångande saker. Finns med intermediate spets.- pricken över i.!

Med tanke på längden på ditt spö är en wf10 nog rätt medicin.
                Ja, vad ska man säga...... Man undrar om du har flugfiskat överhuvudtaget tidigare.
                Du ger ett råd till en som inte flugfiskat på ett tag och har ett spö från det förgångna som han vill ha en fluglina till. Och du lovordar visions big mama, som om man kan tro att du fick betalt från finnarna för att göra reklam för deras produkter, att användas till hans daiwa samurai spö.
                Dessutom är en aftm 10 lina bästa valet till hans spö pga av längden avslutar du ditt råd.

Det skulle vara mycket intressant om du kan förklara och utveckla detta resonemang för oss andra flugfiskare och rospigg.
                Har du en enda susning kring egenskaperna hos detta minst 15 år gamla daiwa spö?
                Och mest intressant skulle vara att få reda på hur nu längden på flugspön hänger ihop med valet av tyngd på linans klump?

Tycker detta är lite begärt med respekt för rospigg och hans undringar i detta ämnet.
                Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2010-01-29, 12:40.
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                2 svar
                157 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jansson00  
                Arbetar...
                X