ett tips på en rulle som jag har och är riktigt nöjd med är Loop Evotec CLW som kostar runt 700-1000:-
och ett ställe på nätet där jag brukar beställa ifrån är http://www.willyssportfiske.se/.
Den kan jag också rekomendera! Mycket bra rulle för det priset. Stryktålig, jämn och fin gång och bra broms. Har tagit havsöring på 3 kilo på klass 2-6... och det gick fint det!
jag blev rekommenderad å köpa okuma av en flugnörd, bra broms sett till priset, i stort sett "gratis rullar" via Jensen & Celander(jag jobbar inte där el nåt sånt...):
köpte 2st själv för nåt år sen, funkar bra tycker jag, de ska nog klara det mesta fisket/fiskarna med den aftm klassen utan problem, enda minus imho var att jag tycker det gick på lite för lite backing på mina aftm 7-9
WF o liknande linor för längre kast, DT är ju bra då man kan "vända" på linan efter nåt år om det skulle bli "slitet" i spetsen av nån anl, skulle satsa på ett välkänt fabrikat o inte nåt renodlat budgetalt
jag handlade i uk(jobbar inte i den butiken heller...), köpte en airflo lina till mkt bra pris, kolla själv om du hittar nåt som passar, de har flertalet av de vanliga fabrikaten(loop, cortland, airflo etc etc), frakten bör inte bli så blodig om dom skeppar med Royal Mail(kommer itne ihåg vad det var dom skicka med)
mhm, ja vad ska man se upp för fabrikat? (har ju ingen aning alls om fabrikat) Priset säger väl lite men inte allt... när man inte har så stor koll... Vad tycker ni är bästa linan till rullen?
Kommentera