En gång sa en person att flugrullar av aluminium rostar och inte går att använda efter att de fått vatten på sig. Det där kan väl f*n inte stämma eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Aluminiumrullar
Collapse
X
-
"Aluminium är starkt, väger 1/3 av stål, leder ström och värme utmärkt, rostar inte och lämpar sig särskilt väl för återvinning." Från Susning.nu
Men vet inte annat.. har aldrig hört att aluminium rostar..
Vissa rullar kanske rostar om dom kommer i saltvatten kom jag påSenast ändrad av Valt3r; 2009-05-28, 18:41.Mycket roligare att ta dom på torrt!
-
Aluminium rostar inte men nog kan det oxidera och bli lite grådassigt på ytan.
Sedan så har väl aluminiumet i flugrullarna ytbehandlats annars så räcker det ju med handsvett för att det ska oxidera.
Det som rostar är de delar som är gjorda av stål och sitter inne i själva rullen (axel etc.). Hur snabbt de delarna rostar beror på stålets kvalitet.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Under ogynnsamma betingelser kan vissa aluminiumlegeringar skadas av saltvatten men det finns som bekant aluminiumlegeringar vilka tål havsvatten utmärkt så är rullen rätt gjord och spolas av efter fiske i salta vatten så ska inget oönskat behöva hända.
Vad tror du tarpoonfiskarnas rullar är gjorda av om inte högklassiga aluminiumlegeringar?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Shit. Har jag skaffat mig problem som köpt en Silver-båt? Och hur tänker man på Silver och Buster när man tillverkar båtar som rostar när dom kommer i kontakt med vatten?
Fan, nu kommer jag inte kunna sova inatt heller.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggRudan, inga problem med Buster... De har lackat skrov!
Ja, det verkar som dom har lärt sig. Men ska det behöva ta närmare trettio år för en båttillverkare att förstå att deras båtar rostar?
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggJa, det verkar som dom har lärt sig. Men ska det behöva ta närmare trettio år för en båttillverkare att förstå att deras båtar rostar?
//Stefan
Jag vet eftersom jag övningskörde i en De Lorean, eller ja den var ju i rotfritt stål så den rostade inte!
/OscarSenast ändrad av BaraOscar; 2009-05-28, 21:49.______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggGrattis till båtköpet och när du ändå håller på och deppar ned dig kan jag berätta att du inte kan fästa övningskörningsskylten på båten heller?
Jag vet eftersom jag övningskörde i en De Lorean, eller ja den var ju i rotfritt stål så den rostade inte!
/Oscar
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
|
7 svar
393 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()