Bästa Flugspöt?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa Flugspöt?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kör själv Biocraft spön från shimano, en #6 och en #4. Serien XTR-A är riktigt sköna faktiskt.

Kommentera

Får ta en titt även på dom spön vid nästa besök i butiken. Vad är det för aktion på dom modellerna?
      ABU har med andra ord inte ryckt upp sig på flugfronten
      Ingen som använder Orvis?

Kommentera

Tjena: använde ett orvis helios klass 7 till ostkustens öringar under två pass tyckte det var för snabbt och gick tebax till mitt greyline samma klass i stället men det är ju en smaksak.
        Annars klass 5 RST och till torrisar och Guideline avm6 till fisket imellan men ska uppgraderas till ett RST oxå. Men det viktigaste tycker jag är att hitta linan till din rytm, den kan göra "nästan" vilket skitspö som helst ganska bra, det lilla är oftast en kompromiss. kastlängd eller presentation. man ska ju köpa spö efter ändamål. behöver inte kasta 30 meter i en liten å.

Kommentera

A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Tror jag kommer att satsa på ett Guideline LPXe eller ett LPXe RS. Verkar riktigt prisvärt och bra. Skulle gärna testa ett Sameo men det verkar svårt att hitta någon i sthlm som kränger det märket.

Någon som avråder starkt från LPXe/LPXe RS?

Kommentera

Nyss hemkommen från premiärfiske (för mig) i Örsjön. Blev helt okej fiske trots det soliga och varma vädret. Fick 2 regnbågar på ca kilot styck. 1 på dog nobbler fiskad med sjunklina och en på black martinez. Stundtals svårkastat i vinden... behöver bättre spö

Kommentera

spara pengar och köp ett SAGE. Skämt och sido... vart det ett Guideline?

Kommentera

He he,well,jag har varit inne på Loomis och Sage men har nu gått mer åt att köpa ett Guideline LPXe då det verkar ge mycket spö för pengarna. Det jag användernu är ett hemmabygge som är ca 15 år gammalt. Om man sätter priset i relation hur ofta jag fiskar (vilket iofs ska betydligt mer hoppas jag) så ha jag svårt att motivera et köp av ett spö för runt 8000:-

Kommentera

Jag förstår och tror kommer att bli nöjd med ett Guidline, var inne på att skaffa mig ett sådant själv, men har börjat inse att det inte är motiverat med en hel arsenal med spön.
                    Men det är baksidan med flugfiske...

Flugfiske = pryl tokig

Kommentera

He he, inte het motiverat men väldigt roligt
                      Finns alltid något nytt på önskelistan. Vill minnas att det var så senast mitt flugfiskeintresse var som störst.

Appropå prylar.. såg vid mitt senaste besök på Fiskarnas i Sthlm att Loomis har en flugrulle som var grymt snygg (ingen aning om kvalitet, pris osv), grå och guldfärgad. Någon som testat denna rulle?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      187 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      305 visningar
                      0 gillar