Kör själv Biocraft spön från shimano, en #6 och en #4. Serien XTR-A är riktigt sköna faktiskt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa Flugspöt?!
Collapse
X
-
Tjena: använde ett orvis helios klass 7 till ostkustens öringar under två pass tyckte det var för snabbt och gick tebax till mitt greyline samma klass i stället men det är ju en smaksak.
Annars klass 5 RST och till torrisar och Guideline avm6 till fisket imellan men ska uppgraderas till ett RST oxå. Men det viktigaste tycker jag är att hitta linan till din rytm, den kan göra "nästan" vilket skitspö som helst ganska bra, det lilla är oftast en kompromiss. kastlängd eller presentation. man ska ju köpa spö efter ändamål. behöver inte kasta 30 meter i en liten å.
Kommentera
-
A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Nyss hemkommen från premiärfiske (för mig) i Örsjön. Blev helt okej fiske trots det soliga och varma vädret. Fick 2 regnbågar på ca kilot styck. 1 på dog nobbler fiskad med sjunklina och en på black martinez. Stundtals svårkastat i vinden... behöver bättre spö
Kommentera
-
He he,well,jag har varit inne på Loomis och Sage men har nu gått mer åt att köpa ett Guideline LPXe då det verkar ge mycket spö för pengarna. Det jag användernu är ett hemmabygge som är ca 15 år gammalt. Om man sätter priset i relation hur ofta jag fiskar (vilket iofs ska betydligt mer hoppas jag) så ha jag svårt att motivera et köp av ett spö för runt 8000:-
Kommentera
-
He he, inte het motiverat men väldigt roligt
Finns alltid något nytt på önskelistan. Vill minnas att det var så senast mitt flugfiskeintresse var som störst.
Appropå prylar.. såg vid mitt senaste besök på Fiskarnas i Sthlm att Loomis har en flugrulle som var grymt snygg (ingen aning om kvalitet, pris osv), grå och guldfärgad. Någon som testat denna rulle?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
187 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg