Letar efter en flugrulle till mitt nyköpta #5 spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar efter en flugrulle till mitt nyköpta #5 spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Letar efter en flugrulle till mitt nyköpta #5 spö

Tjenare !

Har precis köpt mig ett Lpxe spö samt en Rio lina #5 men rullen saknas.

Någon som har något tips ? Vill ju inte lägga allt för mkt pengar på rullen och vill gärna ha en extra spole till. Rullen ska helst vara utan/eller med låg knarr vid invevning, och helst knarr vid utdragning av lina. Men inget måste

Begagnad eller ny spelar ingen roll ( någon som läser kanske har nått lämpligt liggande )

Rullar jag kollat på lite är Loop multi/CLW/Evotec, Guideline igma, Danielsson m.m

Tack på förhand!
    Mvh
    Naxzor
    Fiske är livet!!!

Tack för tipsen, tänkte ta en sväng in om på Flugfiske affären i malmö ( din första länk ) då jag aldrig varit där. Så kan man passa på att känna o klämma på de olika modellerna som de har
    Fiske är livet!!!

Kommentera

Hej!

Varsågod.

Jo, det är ju alltid bäst att få se och känna på rullen eller spöt i fråga i butik.

Hoppas att du snart hittar någon rulle du gillar.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kan du få tag på en beg. Evotec LW 4seven (Danielsson/Loop) så har du en rulle du kommer att älska.
        Min har jag haft i snart 10 år och ser fortfarande ny ut, ocg då är det den rullen jag har fiskat mest med. Passar det lättaste flugfisket och rymmer ca 80-100 m 20 lb backing och en WF-5/6:a
        Största fisk jag tagit på den var en lax på 7,5 kg i Lærdalsälven. Värsta fight jag har haft med den rullen (som oxå gjorde att jag fick fisken på land) var en 4,8 kg havsöring i samma älv. Tömde rullen på all backing 3 ggr, phu!
        Har väll tagit ca 10-30 havsöringar varje år (med en och annan lax som bonus) i tillägg så har jag använt samma rulle på fjällfisketurer, bl.a. på Hardangervidda (öringfiske) och i Råsto (harr, öring och röding). En kanonrulle bara.

Andra allternativ är Danielssons F3W eller L5W (om du får tag på någon beg. vill säga)
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Hehe komiskt nog är det just den rullen jag letat mest efter ( Min polare tipsade mig om den med).
          Låter som ett kanonfiske med många pressade situationer som rullen klarat av prima
          Ska som sagt hålla ett extra öga efter de rullarna.

EDIT: Var inne o kände på lite rullar idag. Danielssons F3W kanon skön, kände även på några mindre kända märken som Creative och måste säga att de verkade väldigt fina,bra,sköna för det låga priset 1k-2k. Funderar på att skaffa en sån som extra rulle så har jag en medans jag letar vidare
          Senast ändrad av Naxzor; 2009-11-03, 20:50.
          Fiske är livet!!!

Kommentera

Jag lovar att den rullen har fått bekänna färg, hehehe. Har oxå köpt lite större Evotec LW för det lätta 2-handsfisket. Lika suveren där.....

Det finns en massa fina rullar med Large arbor-conseptet men problemet uppstår då rullen går sönder eller man skadar den på nått sätt. En Danielsson bara skickar man til honom så är det fixat. Med importerat från Kina: köp en ny i så fall...............

Du får kolla lite på typ blocket, Tradera etc... eller sök på forummen.
            Senast ändrad av Flodström; 2009-11-03, 23:07.
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Tradera och blocket har aldrig varit så hårt bevakat, men hittar man inget snart så får det kanske bli nytt
              Fiske är livet!!!

Kommentera

Creativ rullarna är sjukt prisvärda. Mkt bra broms frästa i i alu.

Kommentera

Har bla köpt en creative på tradera nu som jag kommer ha som extra rulle sen när jag införskaffat mig en som är riktigt bra : ) som t.ex en danielsson.
                  Fiske är livet!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  175 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                  1 svar
                  291 visningar
                  0 gillar