Guideline Force klass 6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Force klass 6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Force klass 6

Någon som vet nått om denna lina? Är den bra till regnbågsfiske om jag skulle bli en flugfiskare inom snar framtid?
    Kan få den som premie till "Allt om flugfiske" men vet ej om jag har riktigt råd att lägga ut ännu :p

har testat den några gånger o gillar den! Men om du aldrig har flugfiskat innan ska du satsa på deras 4-cast! extremt bra lina till bra pris! Är en klump lina som skjuter galet lätt!
    You do fucking like that!

Kommentera

Hej!

Den där 4-cast linan blir bra! Men bestäm dig för vilken spö klass du ska köpa linan till först? Som nybörjare, är nog ett klass 6, eller klass 6 / 7 spö ett bra all around alternativ med en WF 7 lina då. Klarar både Regnbåge, Harr, Röding och Öring, utan att göra fighten med en kilo fisk trist. Inte allt för känsligt för motvinds kast heller.

Tror att ett klass 5/6 spö som den där linan från Allt om flugfiske passar till, eventuellt kan bli i lättaste laget i början.

Här har du ett bra pris på 4 cast linan:

Skaffa 50 yards (45m ca) backing lina 20 punds styrka = 9.17 kg också.

Du vill säkert ha en sjunk lina (WF 7) ganska snart också. Kan rekommendera Dan Tackel 2:a sortering (Bara små skönhets fel. Inget som påverkar kast egenskaperna) Kostar 125:- + frakt.

Har självt en sådan Dan Tackel lina och tycker den är mycket pris värd.

Olssons fiske, säljer en Okuma S 380 rulle för 149 spänn på rea. Halva priset!

Du kan köpa en reserv spole hos Dan Tackel för 150:- när du skaffar sjunk lina senare.

Bra, svensk byggt nybörjar + "att växa i" spö för pengarna:

Strömsländan 9 fot klass 6/7. 895:- på rea hos Olssons fiske.

Bra pris, eftersom det spöt normalt kostar 1300 till 1400:-

Kolla under kategori "spön", "flugspön" och "övrigt".

Så här ser spöt ut:

Senast ändrad av Jock Scott; 2009-12-08, 21:28.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

4-cast lina för 599 i butik varf då beställa från nätet? o ibland kan man om man ha tur testa linorna i butiker! Bara fråga om dom har demo saker
        You do fucking like that!

Kommentera

Jag är inte 100% säker, men jag har för mig att man kunde testa fluglinor på El-Ge. Åk in och hör med dem

Kommentera

Det blev en himla massa snack om 4-cast för 599 (eller va de nu var) nu Jag undrade mer om Force eftersom jag kan få den "gratis" till en tidning, och kan därmed spara mina surt förvärvade slantar och kanske ha råd med ett spö inom en snar framtid

Kommentera

Alltså gratis är alltid gott. Vad de kanske menar är att den inte är optimal nybörjar men jag tycker att den funkar bra förutsatt att du har ett klass 5/6 spö. Enda problemet kanske är att det är i "lättaste" laget vilket gör att om du ska bomba ut tunga streamers i chockrosa (vilket alla regnbågsfiskare gör ) så kanske du finner det lite jobbigt att kasta i början.

Men på med en E12a säger jag, ta din första fisk torrt å sen kommer du spendera allt du äger å har på flugfiskeprylar efter det, jag både lovar och varnar dig...

/Don

Kommentera

köpte den nyligen för 50 kronner på guidelines utförsäljning men jag har inte andvänt den än så jag vet inte riktigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                8 svar
                536 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Classe69  
                Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                3 svar
                572 visningar
                0 gillar