vilka vadarbyxor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilka vadarbyxor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
    okey kunde vatt kul o testat efter havsöringen.. ja händerna har ja me problem med.. kör amba rulle.. man e ju konsant blött om höger handen
    Kör med ett par bra långkallingar, fleecebyxor, ullsockar + raggsockar så värmer det bra i vadarna. Jag använder mig av bft handskar av fleece utan fingertoppar och dessa är bra. Dock får sig fingertopparna en smäll.
    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

hehe de e något liknande dom jag kör med..men ja har så ja kan fälla ner en ficka över fingrarna.. men då e bara i värmnings syfte man blir tafat me dom nere

Kommentera

Kan varmt rekommendera Abu's neopren vadare. Gjorda i neopren upp till midjan, sedan är resten nylon. (tror jag det är?) Blir inte så vansinnigt varmt under jackan, suveränt framåt våren/hösten också när det inte är riktigt så kallt som nu.
        Köpte mina på Jula, tror jag gav 799kr för dem.

Kommentera

Lånar tråden i samma ämne...

Skall man köpa en storlek större för fötterna, med tanke på klädsel när det är kallt?

Kommentera

Man ska alltid köpa 1 storlek större minst. Du ska iaf kunna få i foten med strumpa + regäl socka. Och fortfarande kunna röra på tårna utan problem. Börjar du frysa om fötterna. Då fryser du snart över hela kroppen.

Därför när du köper vadare / vadar kängor. Gå till butik och prova. Och ta med ett eller 2 par sockor.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-31, 20:06.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av klaskalas Visa inlägg
              Bade tänkt köpa nya vadera pga jag växer än. Jag kollade i en jula katalog för några dagar sen och såg att dom hade ett par i vadarbyxor pvc för 400 och ett par i neopren för 800 . ha inte tänkt lägga utt mer än de.
              Bil inte neopren för varmt på sommaren?
              Jag kör med ett par kinetic neoprenvadare, är supersköna! Dom e perfekta till t.ex. havsöringsfiske under tidig vår når vattnet e kallt, tack vare att dom e så varma.

Lycka till i sökandet!
              .
              Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Kan bara hålla med om att ABU´s vadare är helt ok! Har haft mina i 6 år och aldrig frusit om benen eller fossingarna. Trots flera timmar i flytringen i 5 gradigt vatten. Har ju sällan varit problem med mina andningsvadare heller iofs. Underskatta aldrig ett varmt underställ!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Man ska alltid köpa 1 storlek större minst. Du ska iaf kunna få i foten med strumpa + regäl socka. Och fortfarande kunna röra på tårna utan problem. Börjar du frysa om fötterna. Då fryser du snart över hela kroppen.

Därför när du köper vadare / vadar kängor. Gå till butik och prova. Och ta med ett eller 2 par sockor.
                  Tack, misstänkte att det var så. Ytterligare bra tips att ta med extra vid provning.

Ursprungligen postat av Adeteg Visa inlägg
                  Kan bara hålla med om att ABU´s vadare är helt ok! Har haft mina i 6 år och aldrig frusit om benen eller fossingarna. Trots flera timmar i flytringen i 5 gradigt vatten. Har ju sällan varit problem med mina andningsvadare heller iofs. Underskatta aldrig ett varmt underställ!
                  Skönt att höra att man inte fryser ens när man sitter still, eller ja still sitter man väl inte iofs. Paddlar väl en del med flytring.

Tack för svaren. Visst är det underbart med forum där man kan hitta svaren med hjälp av andra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  146 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Arbetar...
                  X