Scientific Anglers Shark skin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scientific Anglers Shark skin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scientific Anglers Shark skin

Hej

Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Scientific Anglers Sharkskin lina.
    Är den så bra som de (Scientific Angler) påstår?
    Den ska tydligen ha minimalt minne, bra skjut och flyta väldigt högt uppe på ytan.

Är den värd sitt pris, det är ju en av de dyrare linorna jag har sett.

Tack på förhand.
    Icax
    If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Nej!! är nog ett snällt svar på din fråga. En riktigt obehaglig upplevelse. Jag använde linan två gånger sen fick den en annan ägare som i sin tur inte heller äger den idag. Men gillar man en telefonkabel som skaver och raspar ordentligt i ringarna och fångar all skit i vattnet så är det en given vinnare.
    Tyvärr så går det går att sälja vad som helst med tillräckligt mycket reklam idag.
    sigpic

Kommentera

Shark Skin, är troligen SA's största misstag. Jag var litet nyfiken på den för någon månad sedan. Men efter att ha läst vad folk har haft att säga om den. Så skulle jag vilja inte ha den som kläd lina ens.

SA i all ära, men den här linan är ett riktigt botten napp bokstavligt talat!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-24, 19:53.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag hade turen att hitta linan på mellandags-REA, annars hade jag inte ens tänkt tanken på att köpa linan med det priset. Kastat ett flertal gånger innan isen la sig på sjöarna, funkar mycket bra till min förvåning i minusgrader... Minimalt med linminne och bra skjut- och flyt. Har du däremot klena fingrar och hatar tandläkarborrar så är nog linan inget för dig

Ska du fiska i sjö och älv, och förlitar dig på långa kast och kan pröjsa för den, så köp den Inga delikata torr-presentationer görs med den linan tyvärr, oberoende av tapering.

Kommentera

Det spelar ingen roll om de gav bort linan gratis, jag skulle ändå inte ta emot den. Den duger inte ens till att hänga tvätten som jock påpekade för då skulle man ha revor i alla kalsonger, skjortor och annan bröte.

Kanske om jag var en yrkesmördare så skulle den kunna både kväva och förblöda offret på samma gång men jag är bara en sketen fridfull knegare som gillar att det är tyst och behagligt när jag fiskar, så det får va.
          Däremot är säkert hajskinn helt okej, bara det sitter på en haj.
          Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2010-01-25, 00:39.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
            Har du däremot klena fingrar...

Som sagt, har du cashen för linan, köp - även om somliga tror att fluglinor är till för att hänga tvätt med.

Kommentera

Har du däremot klena fingrar...
              ?? Aha, du menar så... ja, de borde sätta en varningstext på kartongen för alla flugfiskande barn, kvinnor och män, att man måste vara smed eller handgrävare på skanska för att använda linan utan att få huden avflådd.
              Fast det vore kanske inte så smart av Sc. Angler då försäljningsunderlaget vore mycket minimalt och det faktum att det inte går att lura fler kunder med massreklam.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
                ?? Aha, du menar så... ja, de borde sätta en varningstext på kartongen för alla flugfiskande barn, kvinnor och män, att man måste vara smed eller handgrävare på skanska för att använda linan utan att få huden avflådd.
                Fast det vore kanske inte så smart av Sc. Angler då försäljningsunderlaget vore mycket minimalt och det faktum att det inte går att lura fler kunder med massreklam.
                Vad har de lurat folk med säger du? Linan må ha en slipande effekt om du fullkomligt pressar linan mellan fingrarna, men jag ser inte att Cortland annonserar att ett flertal kunder fått sprickor i deras linor, eller att Vision's linor krullar sig likt en telefonsladd? Försäljningsargument eller ej, Sharkskin presterar efter utsatt pris och jag kommer verkligen inte byta lina på ett bra jävla tag.

Kommentera

Tack för svaren, jag kommer nog inte att köpa en sharkskin det känns som det är grisen i säcken med tanke på att det är så olika åsikter om den och till det priset.
                  Får nog ta en annan SA lina.

Skitfiske
                  Icax
                  If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
                    Vad har de lurat folk med säger du? Linan må ha en slipande effekt om du fullkomligt pressar linan mellan fingrarna, men jag ser inte att Cortland annonserar att ett flertal kunder fått sprickor i deras linor, eller att Vision's linor krullar sig likt en telefonsladd? Försäljningsargument eller ej, Sharkskin presterar efter utsatt pris och jag kommer verkligen inte byta lina på ett bra jävla tag.
                    Men nu yrar du väl en hel del.
                    Att jämföra linor där det händer att coatingen kracklererar eller har ett högre linminne med en som har en yta designad som ett hajskinn är ju som att jämföra päron och apelsiner. De nämda linorna är ju inte tillverkade med sprickor eller linminne som funktion. Dessutom så vet jag inte vilken lina från vision i samma prisläge som SC. Anglers lina som uppför sig som du beskriver. Enligt min erfarenhet och det jag hör bland flugfiskare så är många av finnarnas linor helt okej och uppskattade. Något som jag kan garantera dig att Sharkskin däremot inte är.
                    Men är du nöjd med din lina så ska jag naturligtvis respektera det fast om någon vill ha feedback på en produkt i ett forum så tycker jag den ska få sanningen och den allmänna kritiken av den. Även om den finns på rea för en bråkdel någonstans.

Lycka till med ditt fiske!
                    Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2010-01-26, 11:11.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    575 visningar
                    0 gillar