Intermediate lina till #6? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intermediate lina till #6?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Intermediate lina till #6?

Letar efter en intermediate lina till mitt Guideline Lpxe RS #6, någon som vet någon bra som passar till detta spöet?

/ daniel
    www.amofishing.blogspot.com

Jag kör med en Rio outbound #5 till mitt lpxe #5 spö.
    Är grymt nöjd med den, men det är i insjöar vet inte hur den är i havet.
    Fiske är livet!!!

Kommentera

Hej!

Enligt en spö data bas jag kikade i så är RS modellen under klassad med en lin klass. Dvs. Guideline, har satt klassningen en aning för lågt. Så en WF eller Longbelly 8 är vad som behövs för att få rätt skjuts i grejorna.

Här är en intermediate som är bra:

Sameo Viper WF I 8

Edit.

Har även kollat på vad div. RS ägare säger. Och de 4 ägare jag sett kommentera spöt, säger också att Lpxe RS
      har en regäl ryggrad.

Det vanliga Lpxe, håller lin klasserna bättre.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-28, 18:55.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Amopike Visa inlägg
        Letar efter en intermediate lina till mitt Guideline Lpxe RS #6, någon som vet någon bra som passar till detta spöet?

/ daniel
        Snowbee XS, en aftm 6 är rätt klassad. Min favorit, är en svävande lina strax under ytan. Mycket lättkastad. ca. 10 m klump.

Rio Outbound, överklassad så jag skulle välja en aftm 5. Också en svävande lina men ligger djupare an XS linan. Inte lika smidig som Snowbees lina och har för mig något längre klump. Men kan ha fel där.

Lycka till!
        sigpic

Kommentera

Är inte risken stor att man segar ner spöt med en klass 8 lina, RS är ju ett väldigt rappt spö och med en tung lina blir ju spöt långsammare, dvs trögare.
          Det här blir ju lite OT men att hanga på en klass8 på ett klass 6 spö, då känns det som man har köpt fel spö, liknar lite syndromet med att säga att sage tcr är underklassat och gör sig bättre med en för tung lina för att lugna ner aktionen, då anser jag att man är fel ute. '
          Men som sagt, lite ot, jag kör en klass 6 longbelly på mitt klass6 rs-spö, lägger utan problem ut hela linan med en mudddler i änden.Så mitt tips blir, skit i wf, köp longbelly....
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
            Är inte risken stor att man segar ner spöt med en klass 8 lina, RS är ju ett väldigt rappt spö och med en tung lina blir ju spöt långsammare, dvs trögare.
            Det här blir ju lite OT men att hanga på en klass8 på ett klass 6 spö, då känns det som man har köpt fel spö, liknar lite syndromet med att säga att sage tcr är underklassat och gör sig bättre med en för tung lina för att lugna ner aktionen, då anser jag att man är fel ute. '
            Men som sagt, lite ot, jag kör en klass 6 longbelly på mitt klass6 rs-spö, lägger utan problem ut hela linan med en mudddler i änden.Så mitt tips blir, skit i wf, köp longbelly....

Vilket märke på linan kör du med då?
            www.amofishing.blogspot.com

Kommentera

Guideline men jag såg ju nu att det var intermediate du var ute efter.
              Kommer inte ihåg nu vad den heter men den är helgrön.

Kommentera

Ursprungligen postat av Amopike Visa inlägg
                Vilket märke på linan kör du med då?
                En grön lina! det måste ju vara lätt att lista ut med en så ovanlig färg på en fluglina.
                Mitt råd är tvärtom Guidelines, Skit i långa magen linan och köp de bästa int.m linorna som är skräddarsydda för sitt syfte. Även om du nu inte kastar ut hela linan med en mygglarv på tafsen.
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
                  En grön lina! det måste ju vara lätt att lista ut med en så ovanlig färg på en fluglina.
                  Mitt råd är tvärtom Guidelines, Skit i långa magen linan och köp de bästa int.m linorna som är skräddarsydda för sitt syfte. Även om du nu inte kastar ut hela linan med en mygglarv på tafsen.
                  Det blir nog inte så svårt då Guideline inte har så många longbelly att välja på

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                    Det blir nog inte så svårt då Guideline inte har så många longbelly att välja på
                    Ja, vad dum jag är... hur kunde man nu tro att du skulle rekommendera något annat än det märket, även om det nu råkade vara en flytlina istället för en sjunkande. Ursäkta mitt misstag.

Det kan ju va rätt juste mot den som vill veta något om man ger ett tips på det som det frågas efter. Ett tips bara....
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    184 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    299 visningar
                    0 gillar