Det är ett rent helsike att hitta riktigt stora vadare/vadarbyxor när man verkligen har extra "pondus" runt midjan. Jag försöker hitta kingsize vadare som passar mig över midjan/magen och runt låren vilket är ett extremt svårt uppdrag.
Följande har jag testat i butik:
Neoprenvadare som satt OK över ben/lår men som jag inte fick över höften:
Riktigt schyssta stretch andasvadare som passade kanon runt låren men var något för trånga över höften, magen och rumpan:
Har också blivit tipsad om (men inte provat) Scierra Blackwater XXL, Simms Lightweight och 2010 års modell av Vision. Absolut viktigast för mig är naturligtvis att de passar och att jag kan köra mig någorlunda i dem. Priset får gärna inte överstiga 2500 kr (vadare +skor) och neoprenvadare är INTE aktuellt.
Mina mått är följande:
Hel kroppslängd: 184 cm
Omkrets bröstvidd: 137.5 cm
Omkrets midjevidd: 140 cm
Omkrets stussvidd: 136 cm
Omkrets lår: 84 cm
Innerbenlängd: 77 cm
Ytterbenlängd: 108 cm
Skostorlek: 45/46
Jag är oerhört tacksam för alla tips och hjälp jag kan få, privatpersoner eller företag.
Tack på förhand!
Följande har jag testat i butik:
Neoprenvadare som satt OK över ben/lår men som jag inte fick över höften:
Riktigt schyssta stretch andasvadare som passade kanon runt låren men var något för trånga över höften, magen och rumpan:
Har också blivit tipsad om (men inte provat) Scierra Blackwater XXL, Simms Lightweight och 2010 års modell av Vision. Absolut viktigast för mig är naturligtvis att de passar och att jag kan köra mig någorlunda i dem. Priset får gärna inte överstiga 2500 kr (vadare +skor) och neoprenvadare är INTE aktuellt.
Mina mått är följande:
Hel kroppslängd: 184 cm
Omkrets bröstvidd: 137.5 cm
Omkrets midjevidd: 140 cm
Omkrets stussvidd: 136 cm
Omkrets lår: 84 cm
Innerbenlängd: 77 cm
Ytterbenlängd: 108 cm
Skostorlek: 45/46
Jag är oerhört tacksam för alla tips och hjälp jag kan få, privatpersoner eller företag.
Tack på förhand!

Kommentera