Söker STORA andasvadare/vadarbyxor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker STORA andasvadare/vadarbyxor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker STORA andasvadare/vadarbyxor

Det är ett rent helsike att hitta riktigt stora vadare/vadarbyxor när man verkligen har extra "pondus" runt midjan. Jag försöker hitta kingsize vadare som passar mig över midjan/magen och runt låren vilket är ett extremt svårt uppdrag.

Följande har jag testat i butik:

Neoprenvadare som satt OK över ben/lår men som jag inte fick över höften:

Riktigt schyssta stretch andasvadare som passade kanon runt låren men var något för trånga över höften, magen och rumpan:

Har också blivit tipsad om (men inte provat) Scierra Blackwater XXL, Simms Lightweight och 2010 års modell av Vision. Absolut viktigast för mig är naturligtvis att de passar och att jag kan köra mig någorlunda i dem. Priset får gärna inte överstiga 2500 kr (vadare +skor) och neoprenvadare är INTE aktuellt.

Mina mått är följande:

Hel kroppslängd: 184 cm
    Omkrets bröstvidd: 137.5 cm
    Omkrets midjevidd: 140 cm
    Omkrets stussvidd: 136 cm
    Omkrets lår: 84 cm
    Innerbenlängd: 77 cm
    Ytterbenlängd: 108 cm
    Skostorlek: 45/46

Jag är oerhört tacksam för alla tips och hjälp jag kan få, privatpersoner eller företag.

Tack på förhand!

Hej Mattias !

Mitt bästa tips är nog att ta kontakt med tex Capricorn,Wittlock mm så är jag helt övertygad att dom kan hjälpa dig för det finns King size men jag får inte fram några mått tyvärr.
    www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tack Groggo, men jag är redan kontakt med de flesta butiker såsom Wittlock, Dan-Tackel, Flyfishingmasters, Capricorn, JK Flugfiske, Willys Sportfiske, Sportfiskedepån osv. Det hade nästan varit lite pinsamt om jag inte hade kämpat lite själv innan jag la ut en tråd för att få hjälp. Helt handikappad är jag inte!

Det är tydligen inte så lätt att få fram king size vadare, då hade jag nog redan köpt ett par.

Kommentera

Konstigt för det står på tex Capricorn's sida att dom har den storleken.

Hoppas att det löser sig för dig iaf.
        www.kronos.pixbox.se

Kommentera

kanske detta http://www.visionflyfishing.com/page...6&c=34&pid=157 enligt sidan finnd det upp till 13x XL...

Kommentera

Ta kontakt med Normark, dom är ju trota allt grossist.

/Jörgen
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
              Konstigt för det står på tex Capricorn's sida att dom har den storleken.

Hoppas att det löser sig för dig iaf.
              Tack Groggo för att du försöker, men lita på mig när jag säger att jag redan har snackat med dem. De enda alternativet i storleken XLK (XL King) hos Capricorn är Simms Freestone II Stocking som kostar 2349 kr vilket är över budget. Det är dock ett alternativ. Ska gräva lite djupare på sidan och leta efter en storlekstabell.

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
              kanske detta http://www.visionflyfishing.com/page...6&c=34&pid=157 enligt sidan finnd det upp till 13x XL...
              Vänligt av dig, men jag är ganska säker på att storleken 13XL är skostorlek 13 och vadare i storlek XL eftersom det är stövelvadare. Tack ändå!

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
                Det är ett rent helsike att hitta riktigt stora vadare/vadarbyxor när man verkligen har extra "pondus" runt midjan. Jag försöker hitta kingsize vadare som passar mig över midjan/magen och runt låren vilket är ett extremt svårt uppdrag.

Följande har jag testat i butik:

Neoprenvadare som satt OK över ben/lår men som jag inte fick över höften:

Riktigt schyssta stretch andasvadare som passade kanon runt låren men var något för trånga över höften, magen och rumpan:

Har också blivit tipsad om (men inte provat) Scierra Blackwater XXL, Simms Lightweight och 2010 års modell av Vision. Absolut viktigast för mig är naturligtvis att de passar och att jag kan köra mig någorlunda i dem. Priset får gärna inte överstiga 2500 kr (vadare +skor) och neoprenvadare är INTE aktuellt.

Mina mått är följande:

Hel kroppslängd: 184 cm
                Omkrets bröstvidd: 137.5 cm
                Omkrets midjevidd: 140 cm
                Omkrets stussvidd: 136 cm
                Omkrets lår: 84 cm
                Innerbenlängd: 77 cm
                Ytterbenlängd: 108 cm
                Skostorlek: 45/46

Jag är oerhört tacksam för alla tips och hjälp jag kan få, privatpersoner eller företag.

Tack på förhand!
                Här har du ett gäng i olika prisklasser att välja på:
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                2 svar
                150 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jansson00  
                Arbetar...
                X