flugrulle Loop - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugrulle Loop

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flugrulle Loop

Hej på er tänkte att jag skulle handla mej en flugrulle en loop model 2w någon som vet vad man ska betala för en sån och hur gammal den är. Tack på förhand

Hej!

Vet inte mycket om den gamla rullen. Och nätet gav inte mycket info heller.

Men jag frågade runt på Edge flugfiske forum.

Och där fick jag svaret att den började tillverkas 1983. och fram tills för några år sedan.

Och i halv dant skick, skulle den väl kosta ca 500:-

Och i bra skick melllan 1000:- till 1500:- ca.

Om du nu inte samlar på gamla modeller? Så kan det diskuteras om du inte ska kika på en nyare rull modell istället till det priset?

Denna t.ex:

Sameo Lynx

Eller Lamson Waterworks, Konic

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-03, 20:36.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Hej!

Vet inte mycket om den gamla rullen. Och nätet gav inte mycket info heller.

Men jag frågade runt på Edge flugfiske forum.

Och där fick jag svaret att den började tillverkas 1983. och fram tills för några år sedan.

Och i halv dant skick, skulle den väl kosta ca 500:-

Och i bra skick melllan 1000:- till 1500:- ca.

Om du nu inte samlar på gamla modeller? Så kan det diskuteras om du inte ska kika på en nyare rull modell istället till det priset?

Denna t.ex:

Sameo Lynx

Eller Lamson Waterworks, Konic

http://www.wittlock.se/utrustning/ht...n_waterw_.html
      eller loop multi

Kommentera

Frågan är hur vettigt det är att köpa Loop nu? Har hört att det tycks ha brutit ut ett bråk mellan Loop och flera större fiske butiker (Capricorn, Snajk och Wittlock bl.a).

Saxat från uttalande av Capriorn.se :

" Från Capricorn.se

Med omedelbar verkan upphör samarbetet med LOOP.

Tillsvidare expedieras inga order av LOOP artiklar.

Motiveringen är att LOOP diskvalificerat sig som samarbetspartner till CAPRRICORN då ingångna avtal medvetet brutits. Det är tydligt att det som överenskommes, inte bara muntliga avtal utan även skriftliga, inte har någon giltighet från en stund till en annan. Avtal kan uppenbarligen både nyckfullt och självsvåldigt upphöra att gälla från LOOPs sida.

Trovärdighet och pålitlighet är högsta prioritet när vi väljer våra samarbetspartners och i den gruppen kvalificerar sig dessvärre inte LOOP.

Trist att nära 20 års samarbete skall sluta så här, men det är väl ett utvecklingsled i evolutionen när bäst före datum går ut för ett varumärke, det här luktar surt…

Utförsäljning av alla LOOP artiklar kommer ske inom kort... "

Slut citat.

Jag säger nu inte att man ska sluta köpa Loop. Bara manar till en viss försiktighet tills man vet hur detta slutar?

Kommentera

Det är inget man behöver tänka på när man köper en beg. rulle.

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Frågan är hur vettigt det är att köpa Loop nu? Har hört att det tycks ha brutit ut ett bråk mellan Loop och flera större fiske butiker (Capricorn, Snajk och Wittlock bl.a).

Saxat från uttalande av Capriorn.se :

" Från Capricorn.se

Med omedelbar verkan upphör samarbetet med LOOP.

Tillsvidare expedieras inga order av LOOP artiklar.

Motiveringen är att LOOP diskvalificerat sig som samarbetspartner till CAPRRICORN då ingångna avtal medvetet brutits. Det är tydligt att det som överenskommes, inte bara muntliga avtal utan även skriftliga, inte har någon giltighet från en stund till en annan. Avtal kan uppenbarligen både nyckfullt och självsvåldigt upphöra att gälla från LOOPs sida.

Trovärdighet och pålitlighet är högsta prioritet när vi väljer våra samarbetspartners och i den gruppen kvalificerar sig dessvärre inte LOOP.

Trist att nära 20 års samarbete skall sluta så här, men det är väl ett utvecklingsled i evolutionen när bäst före datum går ut för ett varumärke, det här luktar surt…

Utförsäljning av alla LOOP artiklar kommer ske inom kort... "

Slut citat.

Jag säger nu inte att man ska sluta köpa Loop. Bara manar till en viss försiktighet tills man vet hur detta slutar?

Kommentera

Näh, det förståss. Men det var mer förslaget om att köpa en Loop Multi jag tänkte på.

Kommentera

tycker vissa tar ut ett sjukt överpris på fiske prylar. En Loop 2W är en fin rulle men den är ju 10år gammal minst i modellen. En mycket lätt rulle.
              Ända nackdelen jag kan se som jag har på min dry fly är att om man får in grus/sand mellan kullagerna så rasslar det illa och spolen blir blankpolerad.
              Reservdelar finns det massor av hos Danielsson. 2W är lagom till tungt enhands eller lätt/mellan 2-hands om jag inte minns fel.
              Lycka till en bra rulle framförallt vacker.

Kommentera

en tackar för alla svar kanon bra men jag har en fråga om någon kan svaret jag har en flugrulle hl trout made in redditch england 5/6 hur gammal den är och om den är värd något tack igen för svaren

Kommentera

Där, tror jag faktiskt att du ska höra med killarna på Edge. Bifoga gärna ett foto eller 2. Skaffa ett gratis konto på Photo bucket och klistra in "IMG länken" därifrån i din post på Edge.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                  8 svar
                  550 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                  3 svar
                  580 visningar
                  0 gillar