När jag ögnade igenom lite trådar och så fann jag en som sålde en obetydligt beggad Vision GT four Klass 6 9' 3-delat med Vision Koma rulle och lina för 2 papp. Låter det som en bra deal och utrustning eller är ovan postade förslag smartare?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugspö och rulle till mig
Collapse
X
-
Absolut, det finns nog riktigt fina grejer om man har lite flyt och tid att vänta.Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inläggMen ett tips är att kolla även begagnade spön som nya ligger i en högre prisklass, där kan man ibland göra en riktigt fin affär.
Kommentera
-
Ja, det är så sant men kolla ut igenom fönstret, det dröjer nog ett tag innan fisket drar igång.Ursprungligen postat av Snorungen Visa inläggAbsolut, det finns nog riktigt fina grejer om man har lite flyt och tid att vänta.
Kommentera
-
Ok ska kolla upp.Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggGT 4 är ett extremt topp aktion och snabbt spö. Gillar du sådana spön? Ja, då är det o.k. grejor. Kolla också vad jag lade till i mitt svar innan om RST M3 spö etc.
Har inte provat extrem topp aktion så ingen aning men tack för upplysningen.
Kommentera
-
HAr du kört mycket med rios grejjer? stod o tittade på en sån lina på flugfiskemässan i år... men köpte ingen.. köpte dock 2 linor från dan tackel.. 2 sorteringen.. slit o släng lina helt enkeltUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggKul att du gillade vad jag listade
#6 är ju vad som normalt rekommenderas som allaround och nybörjar kit. Men många av oss här på forumet är eniga om att du har mycket roligare fiske (drillning) med en 5:a.
Perfekt klass till Harren t.ex. Och bara marginellt vind känsligare än en 6:a.
Tänkte lägga till "Sameo, Just Add Water - Öring" tidigare. Men det har gått upp rätt så mycket nu såg jag.
Edit. Det finns ett fett klipp. Men då blir det en 4/5:a Wittlock, rear ut ett RST M3. 8.6 fot för 2599:- Kostar fullpris: 5465:- ! Smäll ihop det med en Rio eller Scientific Angler lina och en Vision Koma rulle. Och du har ett grymt kit!!!
M3 spöt klarar även en WF 6 vid behov. Rätt snabb toppaktion. Dock utan att bli trist "telefon stolpe".
http://www.wittlock.se/rea/index.html
Kommentera
-
Har fiskat med en del linor från RIO. De tillverkar helt ok linor och har ett brett sortiment av olika typer. Sen beror det på vad du ska ha linan till och vilka taperinger du är ute efter. Dan-tackels andra hand sortering är ofta bra linor men man kan inte välja speciell tapering vad jag vet., det är en nackdel.Ursprungligen postat av ENEL Visa inläggHAr du kört mycket med rios grejjer? stod o tittade på en sån lina på flugfiskemässan i år... men köpte ingen.. köpte dock 2 linor från dan tackel.. 2 sorteringen.. slit o släng lina helt enkelt
De stora linproducenterna från USA gör bra produkter, du har förutom RIO även EX. Cortland, Scientific Angler,Lee wulf och ett märke som jag har haft mycket goda erfarenheter av, Jim Teeny. Tyvärr så är de inte blivit så bra marknadsförda här i Sverige men de gör riktiga fina kvalitetslinor och har ett brett sortiment i staterna
.
Kommentera
-
Tycker jag nog, alla ska vi förbi barnstadiet med andrahandslinor nångång.Ursprungligen postat av ENEL Visa inläggofan då kanske man skulle testa en sån nångång
Kommentera
Kommentera