Sameo #8 vs Loop pike booster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sameo #8 vs Loop pike booster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sameo #8 vs Loop pike booster?

Är i tagen o ska införskaffa mig ett riktigt shysst gäddspö, valet i kvalet står mellan Sameos just add water #8 gädda och Loops pike booster kit.

har svårt o bestämma mig. Någon som har lite erfarenheter av dom o kan hjälpa mig.?

Sameo kitet är ju riktigt bra eftersom du får med flugor, tafs och allt annat man behöver för att komma igång. Och både lina, rulle och spö är bra grejor.

Pike Boostern är ju också helt o.k. även om du inte får mycket extra så att säga.

Men ger nog bucklan till Sameo kitet.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-30, 12:30.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

tjena jag har loop kitet !!!är rätt nöjd förutom linan som följer med!!!
      skall köpa big mama lina sen kommer jag att bli så nöjd!!!!
      Mvh micke

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Sameo kitet är ju riktigt bra eftersom du får med flugor, tafs och allt annat man behöver för att komma igång. Och både lina, rulle och spö är bra grejor.

Pike Boostern är ju också helt o.k. även om du inte får mycket extra så att säga.

Men ger nog bucklan till Sameo kitet.
        allt annat gojs som följer med kvittar tycker jag de e mest spöna o rullen o linan jag vill veta mer om

Kommentera

Loop's rulle har bara fått gott betyg i tester här och var, gillar den faktiskt grymt mycket. Linan som följer med Loop setet är inte den bästa, men lägger du till 500-600kr kan du köpa till en Guideline Pike #8 eller #9!

Kommentera

i år kom loop pike booster set:et med en ny lina

Kommentera

Jag har pike booster sättet både till Havsöring och gädda.. riktigt nöjd.. Laddar bra och skickar linan i omloppsbana..

Kommentera

har beslutsångest vilket ja ska handla.. ingen som hittat nackdelar med spöna? vs fördelar

Kommentera

Loop Pikebooster har skön aktion och är bekvämt att kasta med dock lite sladdrigt... det är de ända negativa tycker jag men har inte drillat på det utan endast test kastat. - Men smaken är som baken.

/M
                  Mina Placeringar:
                  2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                  2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Pike Bosten är väl som sagt något mjukare i ryggraden än Sameo spöt t.ex. P.B = progressiv hel aktion ungefär. Medans Sameo spöt är mer snabb, halv aktion och har en aning mer ryggrad tycks det. Men de bänder nog upp stora krokodiler lika bra båda spöna. Så det är mer än fråga om vad du föredrar?

Citat:

allt annat gojs som följer med kvittar tycker jag de e mest spöna o rullen o linan jag vill veta mer om #

Du kommer ju att behöva flugor, tafs etc. Och vill du slippa jaga runt efter det? Då är ju "Just add water" - Gädda bra. Totalt, om du räknar på vad de separata delarna i Just add water kitet, skulle kosta ? Så tjänar du en slant på det kitet

Dessutom, är Sameo Volverine rullen lika bra som Loops rulle iaf.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-31, 16:03.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    391 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    246 visningar