Greys gla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greys gla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Greys gla

Hej.

Har ärvt ett par gamla RT flugspön + RT rullar som känns lite halvtrista. Är i princip helt ny på flugfiske, men har ändå lyckats få in hyfsad teknik för att skjuta iväg linan uppåt dryga 20 meter på ovan nämnda utrustning. Jättekul! Skall inom kort ut på mitt första riktiga flugfiske (har bara tränat på landbacken innan) så vi får väl se hur det går när linan ligger i vattnet - har hört att det skall vara en helt annan grej...

I vilket fall, min fråga: Kollat lite på ett nytt Combo-paket (tycker jag är värd det efter idogt tränande under vintern), bestående av något som heter GREYS GLA. Priset var 1999:- kan detta vara något? Fått för mig att Greys tillhör de bättre tillverkarna (?) men detta är ju ett nybörjarpaket. För 2 tusingar borde man väl ändå få bra grejor?

Finns det något bättre alternativ för samma penning?

Tack!

jag har loop adventure spöna dessa är för både nybörjare till mer erfarna jag gillar aktionen i dom, Dom är ganska förlåtande med för svåra kast om du står gömd bakom ett träd tex. dock har jag bytt ut både lina o rulle till bättre men orginal funkar helt klart till o börja med!

Finns kanske billigare om du letar runt men jakto e frakt fritt vilket e skönt

Kommentera

Hej!

Greys (Of Alnwick) är ett dotter företag till stor märket Hardy, så det är säkert bra grejor.

Annars, är det här ett mycket trevligt kit till ett bra pris: Guideline Explorer combo.

Klass 5, 9 fot är nog det bästa all around valet för Put and Take, Harr, Röding och Öring fisket.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-11, 08:03.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Hej!

Greys (Of Alnwick) är ett dotter företag till stor märket Hardy, så det är säkert bra grejor.

Annars, är det här ett mycket trevligt kit till ett bra pris: Guideline Explorer combo.

Klass 5, 9 fot är nog det bästa all around valet för Put and Take, Harr, Röding och Öring fisket.
        de e med en jävligt bra set

Kommentera

Hej på er igen... tack för svar. Det bidde GREYS. Damp ner ett SMS att det fanns och hämta på Pressbyrån i går och så blev det. Bara hunnit torrkasta på fotbollsplan hemmavid, linan känns aningen lätt, men det är nog en vanesak kan jag tänka.

Kommentera

Grattis till ett trevligt kit!

Antagligen, känns linan en aning lätt, beroende dels på att R.T's spön är topp tunga. Och kanske även beroende på att linan i R.T kit är medvetet tyngre än vad det står på spöt. ( Någon slags kompensation för ryggraden i spöt )? Nu kan jag inte svära på det sistnämnda, eftersom jag aldrig personligen testat ett R.T combo. Bara hört detta om linan nämnas vid ett par tillfällen. Men skulle inte bli väldigt förvånad om det stämde?

Dessutom, tar det ju alltid ett tags övnings kastande med ett nytt spö innan man hittat rytmen i det.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-17, 14:26.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
            8 svar
            543 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
            3 svar
            576 visningar
            0 gillar