Fluglina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fluglina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fluglina

Hej.
    Är det någon som har någon erfarenhet av Rio Outbound lina WF flyt. Funderar på att köpa denna, kostar ca 800. Eller har ni kanske något annat förslag på en bra lina.

Mvh
    Peter

Hej!

Visserligen är RIO Outbound en trevlig lina. Men skulle jag tipsa dig om en annan så skulle det bli Vision Presentation 2.

Den är ju ett fint combo mellan DT linas mjuk landningar och presentation av flugan. Och skjut förmågan hos en WF lina. Presentation linan är en Longbelly lina med en speciell bakre klump tapering, som gör den till en speciellt bra lina för nymf och torr fluge fisket. Men funkar ju med streamers också.

Litet av det bästa från 2 världar kan man säga.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-31, 08:36.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

hejsan! kan rekomendera linan.
      tycker den kastar bra. har visserligen bara kastat med den och en vision attack lina men.
      men se till att smörja in ändan på linan med något flytmedel, den har nämligen en tendens att sjunka för mig.
      något annat positivt är också att den är två färgad, vilket underlättar för nybörjare som mig att kasta som man vill.

Kommentera

Jag misstänker att det som hände med din lina var att det att du fått en intermediate av misstag. Flyt linor, flyter ju oavsett om du smörjer dem eller inte. Utan lin smörja får du dock sämre glid i ringarna.

Smörjer man en intermediate lina flyter den skapligt så länge lin smörjan är o.k.

Det är inte så att det "bara" är spetsen / tafs öglan som sjunker för dig?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-31, 08:35.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

det är spetsen och lite till. var efter en ny efter att första började sjunka, men den nya var likadan.
          men de funkar bra om man smörjer in den nu o då

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          178 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
          1 svar
          297 visningar
          0 gillar