Vilka fluglinor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka fluglinor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilka fluglinor?

Hallå.
    Vilka linor behöver jag skaffa?
    DT/WF?

Jag har flyt,sjunk och intemediate WF till mitt klass 5/6 set,behöver man några DT också?

Sen så har jag en WF4 och en DT3 till mitt 3/4 set,räcker det?

Linor är så liten kostnad att man lika bra kan skaffa dom direkt om dom behövs längre fram till sommaren?

Mvh,Richard.

Jag kan då inte riktigt se att du behöver fler linor i så fall? D.vs. om du inte är missnöjd med någon av dem?

DT linor, funkar bäst i strömmande vatten för litet mer när och precisions fiske. Medan WF är den lina som oftast används när man fiskar i stilla vatten p.ga. snabbare skjut förmåga.

Möjligen, om du inte redan har det? Är att skaffa ett lin vårds medel typ Sameo Cobra Spit. Och smörja upp linan + rengöra ( = Endast med några droppar grön såpa i ljummet vatten. ) flyt linorna ett par ggr per säsong.

Använd endast garanterat ludd fria trasor till att torka linan med + smörja oxå.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-07, 19:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kanske skulle skaffa en DT till mitt 5/6 set också,efter som det kommer bli en del strömmande vatten!

Ska jag ha en DT5 eller DT6 till mitt 5/6 spö?

Mvh,Richard.

Kommentera

DT 5 är det du ska ha i så fall. "/6" står för WF eller long belly lina.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
        8 svar
        549 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
        3 svar
        578 visningar
        0 gillar