Hej alla fiskebitna
skulle behöva lite råd om utrustning...
om ca en månad åker jag till gotland för att fiska havsöring och jag behöver då självklart vadare till detta, har kollat runt en del o fastnat för
någon som har erfarenhet av dessa som kan rekommendera dessa? och jag prata med en kille i en fiskaffär som rekommendera mig att skaffa bibs till, och då undrar jag är det nödvändigt eller går det bra med ordentligt med kläder under, för det kommer antagligen va rätt kallt i östersjön i april.
efter jag har varit på gotland hade jag tänkt att hälsa på min bror uppe i Ume ( som riktiga norrlänningar säger
) och har då planen att lära mig flugfiska, och han har ett spö över att erbjuda mig som skall vara bra ett scierra klass 5-6 vet inte exakt modell men det skall vara bra grejjer så nu behöver jag hjälp med val av rulle och har hittat 3st jag tycker verkar intressanta
som ni såg ingick en gratis lina i vadar paketet, vad kan ni rekommendera som första lina? hade först o främst tänkt mig insjöfiske tex harr öring, regnbåge m.m.
Har ni förslag på andra vadare eller andra rullar som kan vara vettigare, kom gärna med förslag
Tack på förhand , samt skitfiske på er och må det bli vår snart så man kan fiska håller på att bli smått tokig
skulle behöva lite råd om utrustning...
om ca en månad åker jag till gotland för att fiska havsöring och jag behöver då självklart vadare till detta, har kollat runt en del o fastnat för
någon som har erfarenhet av dessa som kan rekommendera dessa? och jag prata med en kille i en fiskaffär som rekommendera mig att skaffa bibs till, och då undrar jag är det nödvändigt eller går det bra med ordentligt med kläder under, för det kommer antagligen va rätt kallt i östersjön i april.

efter jag har varit på gotland hade jag tänkt att hälsa på min bror uppe i Ume ( som riktiga norrlänningar säger
) och har då planen att lära mig flugfiska, och han har ett spö över att erbjuda mig som skall vara bra ett scierra klass 5-6 vet inte exakt modell men det skall vara bra grejjer så nu behöver jag hjälp med val av rulle och har hittat 3st jag tycker verkar intressanta som ni såg ingick en gratis lina i vadar paketet, vad kan ni rekommendera som första lina? hade först o främst tänkt mig insjöfiske tex harr öring, regnbåge m.m.
Har ni förslag på andra vadare eller andra rullar som kan vara vettigare, kom gärna med förslag

Tack på förhand , samt skitfiske på er och må det bli vår snart så man kan fiska håller på att bli smått tokig

Kommentera