Vision Nite Catapult - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Nite Catapult

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision Nite Catapult

Var på Snäjk "mässan" i morse och provade ett Vision Nite Catapult klass 6/7 9,6fot, så det blev till att köpa ett sådant. Tyvärr så var dom slut så nu är det bara att hoppas att det hinner komma hem innan fredag (hö premiären). Vad tror ni om ett sådant spö och vad tror ni om mitt val av lina, jag köpte med en Guideline coastal slow intermediate. Senare så tänker jag köpa en Vision vibe 85 som flytlina och skulle gärna vilja ha några förslag på en riktigt snabb sjunklina. Mvh Ronnie

Hej!

Gillar du snabba spön? Ja, då är ju Catapult inget dumt val alls.

En Teeny Extrem snabb sjunk kanske? En CD 79 borde ju passa ditt spö: http://www.hsimport.se/products/teeny/Lines.php
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för förslaget den verkar kanon, anledningen till att jag söker en sådan lina är att jag vill prova fiska makrill med fluga och då måste jag ju komma ner.
      Mvh Ronnie

Kommentera

Fiska Makrill på fluga har jag gjort en, enda gång från en brygga i en fjord i Norge. Det var as kul!

Och kommer du inte ner snabbt med den linan? Så vet jag inte vad man ska råda dig att köpa?

Kommentera

Det är bara en ide jag har, att det om det nappar så måste det vara skit kul. Fiskat makrill med häckla har jag gjort sedan jag var liten så nu är det dags att komma på något nytt.

Kommentera

Streamers och våt flugor i storlek 6, 8 och 10 funkar fint. När jag fiskade hade jag bara några mindre, hår vingade Lax och HÖ flugor att ta till. Eftersom det var huvud anledningen till att jag och kompisarna var där för att fiska i en liten och fin älv som rann ut i sagda fjord. Men en eftermiddag, så gick vi runt i byn och kom ut på den bryggan och fick syn på några stora och fina Makrillar som for omkring en liten bit under ytan. Så vi rusade hem efter våra lätta, enhands HÖ spön.

Kanske inte den lämpligaste utrustningen? Men Makrillen var riktigt hugg villig under en timme ca. innan den försvann.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-26, 21:13.

Kommentera

Ja man får se om det kan bli någon fin kväll i slutet av juli när allt stämmer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              152 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jansson00  
              Arbetar...
              X