Mitt test av 3 st flyt line medel. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt test av 3 st flyt line medel.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En kompis har testat det. Men han sade att det var typ som Loon. Dvs. ganska medelmåttigt.

Då är det bättre att du lägger på en tjuga och köper Sameos gukka i så fall.

Du kan ju också bli medlem hos Bokklubben settern. Då kan du få Tiemco medlet på 30 dagars faktura:

Och du får en fiske bok för 1 kr. dessutom.

Varsågod.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-09, 16:00.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tiemco Linedressing fick det bli sen även deras Dry dip sen slängde jag med en ny fiskeskjorta (Wittlock)
      sen kom min nya Ryggsäck idag som jag beställde ifrån England de blev en Berghaus Vulcan, samt att jag slog upp nya tältet o kolla hur de såg ut, o på fredag hämtar jag ut en Haglöfs barrier jacka, så ut med de gamla o in med de nya, nu fattas bara ett nytt liggunderlag så är det mesta uppdaterat.
      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Juste!

Jag ska testa Tiemco Dry Dip, så fort min flaska med Loon Aquel är slut. Aquel är bra. Men eftersom folk höjer Dry Dip till skyarna så vill jag testa det med.

Ja, då är du fet rustad för vildmarks livet nu då.

Berghaus Vulcan säckarna ser regäla ut. Vad blev det för tält?

Ett litet tips om du vill modda inner tältet litet? Skaffa litet tält duk eller liknande och sy några stora fickor på inner väggarna med kardborre förslutning. Grymt bra! Jag hade det på mitt senaste tunnel tält. Då har man en hel del nice, extra förvarings utrymme för div. prylar som inte ligger överallt i tältet eller absidenerna och tar upp utrymme.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-12, 08:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Juste!

Jag ska testa Tiemco Dry Dip, så fort min flaska med Loon Aquel är slut. Aquel är bra. Men eftersom folk höjer Dry Dip till skyarna så vill jag testa det med.

Ja, då är du fet rustad för vildmarks livet nu då.

Berghaus Vulcan säckarna ser regäla ut. Vad blev det för tält?

Ett litet tips om du vill modda inner tältet litet? Skaffa litet tält duk eller liknande och sy några stora fickor på inner väggarna med kardborre förslutning. Grymt bra! Jag hade det på mitt senaste tunnel tält. Då hade man en hel del nice, extra förvarings utrymme för div. prylar som inte låg överallt i tältet eller absidenerna och tog upp utrymme.

Tack för ett bra tips Jock

det blev ett Bergans Kompakt 4 sen har jag ett Marmot 2 så 4:an är för två och 2:an när jag åker själv.

Ja Dry Dipen ska vara det bästa på marknaden så jag e tvungen att testa själv.
          www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Varsågod.

Bergans tältet ser riktigt regält ut. Det kommer du alla gånger att trivas med där ute i busken. Likså ser Marmot tälten fina ut.

Det här ligg underlaget ser bra ut: http://www.outnet.se/helsport/tourli...gn=pricerunner

Men det är helt sjukt vad ett ligg underlag kan kosta nu för tiden! Såg t.om ett för 1300:- !?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-12, 08:01.

Kommentera

Varsågod.

Bergans tältet ser riktigt regält ut. Det kommer du alla gånger att trivas med där ute i busken. Likså ser Marmot tälten fina ut.

Det här ligg underlaget ser bra ut: http://www.outnet.se/helsport/tourli...gn=pricerunner

Men det är helt sjukt vad ett ligg underlag kan kosta nu för tiden! Såg t.om ett för 1300:- !
              Ja tältet såg bra ut, stor absid, bra mellandel för matlagning i regn väder, sovdelen såg bra ut med bra ventilation.

Ja de e inte klokt vilka priser det finns..

funderar på detta http://www.outnet.se/exped/airmat-basic.php 197x65x7,5 720g
              trött på självuppblåsta som ventilerna ger sig på...förra året fick en av dom som var med ligga på marken pga ventilen.
              www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Regäl ventilation är guld värd! Hade ett Tarfala rygg ås tält en gång i tiden. Trots att det var för 4 man och rymligt så var ventileringen ingen höjdare. Det var jätte kul....inte! Fy fn för att vakna som en svettig mumie en del morgnar i en luft som var kvalmigare än en i gas kammare. Och så fukten när det regnade förstås.

Det tältet åkte ut efter första sommaren och byttes raskt mot ett Fjällräven pyramid tält.

Själv uppblåsbara har jag ingen erfarenhet av. Men att ventilerna pajar ofta verkar ju inte förtroende ingivande precis. Men någon form av uppblåsbarhet är ju bra. Minns de löv tunna, gamla ligg underlagen av skum plast eller vad det nu var för material? Hur noga man än placerade sitt tält och lade gran ris under. Nog fn fanns det ändå en knöl eller annat under, som man sedan kände av regält på morgonen!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-12, 08:23.

Kommentera

Regäl ventilation är guld värd! Hade ett Tarfala rygg ås tält en gång i tiden. Trots att det var för 4 man och rymligt så var ventileringen ingen höjdare. Det var jätte kul....inte! Fy fn för att vakna som en svettig mumie en del morgnar i en luft som var kvalmigare än en i gas kammare. Och så fukten när det regnade förstås.

Det tältet åkte ut efter första sommaren och byttes mot ett Fjällräven pyramid tält.

Själv uppblåsbara har jag ingen erfarenhet av. Men att ventilerna pajar ofta verkar ju inte förtroende ingivande precis. Men någon form av upp blåsbarhet är ju bra. Minns de löv tunna, gamla ligg underlagen av skum plast eller vad det nu var för material? Hur noga man än placerade sitt tält och lade gran ris under. Nog fn fanns det en knöl eller annat under, som man sedan kände av regält på morgonen!
                  gas kammare kan ju kvitta

Ja dom e inge vidare att ligga på för då blir de inte många timmars sömn inte..
                  det ska va lite tjocklek på liggunderlagen för när man väl ska lägga sig så e de bra om man ligger skönt.
                  www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Sant det. Om jag fortfarande hade fjäll vandrat. Då hade jag lagt ner en del slantar på ett riktigt bra ligg underlag. Sömnen är helig! Vem vill vakna var och var annan morgon, led bruten och på ett jäkla humör p.ga. taskigt underlag under sov säcken?

Kommentera

Kanontråd, insåg att den just besvarade min andra nystartade tråd Sorry för det!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      147 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X