Streamstix - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streamstix

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Streamstix

Nån som vet något? Handlade på mig ett sådant i klass 4. Troutseeker tror jag modellen hette. Scierra rulle till det, exd eller nåt sånt. Nåt att ha? Tænkt till båge och øring.

Hej!

Det är definitivt inget skräp spö! Det kan du vara mycket nöjd med. Men är du säker på att det är Troutseeker spöt?
    Hittar inte det i klass 4. Det var inte ett Troutfighter ?

Hur som helst. Ditt spö behöver en klass tyngre lina än vad som står uppgivet på spöt för att fungera som bäst.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-09, 17:21.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ska kolla en gång till.. 90% på att det var ett troutseeker.

Kommentera

O.k. Men samma sak gäller för båda modellerna med lin klassningen. Nästan alla Streamstixs spöna har en del rygg rad.

Den här linan tycks passa Troutseeker spöt väldigt bra enligt ett par ägare.

Citat: Nu har jag så skaffat ett litet spö till små vatten och valet föll på Streamstix Troutseeker #3.
        Spöt har fått "leka" ihop med en Joan Wulff Signature i klass 4 och det är en i mina ögon kalaskombi!!

Efter att ha kastat ett par gånger med det på gräs och nu även fiskat i "skarpt" läge, så får jag säga att jag verkligen är mäkta imponerad.

Bara genom att känna på det så känns det nästintill lite toppigt, men med lina på så känner man att det har en betydligt djupare aktion. Själv är jag en medioker kastare, men lyckades med enkelhet kasta dryga 15 meter enbart genom ett bakkast och sedan ladda på. Spöt laddar riktigt bra och är på korta distanser (mellan 10-15 meter) väldigt precist och oerhört lätt att "prickskjuta" med. #

Scierra rullen. Är det inte en XDP du menar? Den har bra mekanik och är på det hela en trevlig rulle enligt några ägare på Amerikanska och Engelska flugfiske forum. Enda riktiga klagomålet är att den inte tål slag speciellt bra. D.vs om du ramlar och daskar den i backen.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-09, 18:37.

Kommentera

Det var ett troutseeker 8`6 klass 4.. rullen var givetvis en XDP. Har torrfiskat lite utanfør jobbet och det kænns jækligt bra måste jag sæga!!

Kommentera

Jag har ett Competitionstix och ett Midgestix och är riktigt nöjd med dessa spön
            www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
              Det var ett troutseeker 8`6 klass 4.. rullen var givetvis en XDP. Har torrfiskat lite utanfør jobbet och det kænns jækligt bra måste jag sæga!!
              Det låter bra det. Grattis till ett bra kit får man väl säga då.

Kommentera

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
                Jag har ett Competitionstix och ett Midgestix och är riktigt nöjd med dessa spön
                Competitionstix spöt är väl typ ett casting spö eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Competitionstix spöt är väl typ ett casting spö eller?

Hej Jock!

Norges landslag i Casting tog väl fram det spöt så de kan man nog säga spöt skickar på bra kan ja lova
                  www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tjena!

Jo, jag har hört sägas att det är en ruskig kast kanon.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    177 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    296 visningar
                    0 gillar