Nytt spö igen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö igen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö igen...

=( Första Fisken jag fick på mitt Guideline LPXe RS V2 #7 och den gick i två bitar.... fisken va en gädda på bara 4,3 kg (Fick upp den med bara ett halvt spö) Mycket tråkigt tycker jag nu måste jag vänta på att Guideline skickar en ny del till mig 1 till 2 veckor, Tycker de är rätt dåligt att dom inte ger sina återförsäljare möjligheten att ge mig ett nytt spö på plats. Så nu sitter man här och tittar på nytt spö... Någon som kan tipsa mig om ett bra spö i samma prisklass? Fiske är gädda och kustfiske.

Tjena!

Det trodde jag inte om Guideline! Har snarare en känsla av att butiken där du köpte det är litet motvilliga till att lämna dig ett ersättnings spö snarare än att detta är Guidelines garanti policy?

Så vitt jag vet? Så har de som haft otur med deras spön fått ett nytt i handen i butken.

Ett Vision GT 4 SW kanske skulle passa dig? Vision, är ju ett finnländskt märke, så det blir ju heller inga långa garanti frakter om något tråkigt händer?

Annars, kan du ju kika på Scierra Bluewater Macabi om du vill ha ett billigare spö? Det är ju ett spö utvecklat för saltvattens fiske efter Bonefish b.la. Så det bör trots att det är klass 6/7 kunna orka bära en litet tyngre lina:

En kille här på forumet köpte ett för ett tag sedan till kust fisket efter HÖ. Och han var verkligen nöjd med det.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-08-05, 19:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jock Scott Tusen Tack igen =) Va och tittade på spöna du rekommenderade, plus en hel del andra nu ska jag bara hem och sova på saken och se om de blir något nytt spö imorgon kanske =)

Kommentera

flugfiske är egentligen inte min kaka. har nåt set av guideline #4 eller 5. dock alltid drömt om ett från Loop Opti serien. kanske kan hitta nåt där i den prisklassen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Carl Sjöberg Visa inlägg
          Jock Scott Tusen Tack igen =) Va och tittade på spöna du rekommenderade, plus en hel del andra nu ska jag bara hem och sova på saken och se om de blir något nytt spö imorgon kanske =)
          Varsågod.

Jo, det är nog klokt att fundera efter en del innan man löper iväg och köper ett nytt spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fruktmix Visa inlägg
            flugfiske är egentligen inte min kaka. har nåt set av guideline #4 eller 5. dock alltid drömt om ett från Loop Opti serien. kanske kan hitta nåt där i den prisklassen?
            Hej!

Loop Opti (stream) är iof ett trevligt spö men i den pris klassen och litet billigare så finns det ännu bättre spön. Vilken aktion vill du ha? Ett snabbt spö eller ett medium snabbt med halv aktion? Eller ett mjukare, 2/3 dels - hel aktion spö?

Ska du ha ett #4 - #5 igen?

Sedan är det ju så med de flesta Loop spön att de är mer eller mindre under klassade. Det gäller Opti också. Ett Opti Stream #4 är tex. är i realiteten en halv klass styvare. Så du behöver en något tyngre lina än vad Loop uppger.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-08-09, 21:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
            2 svar
            181 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jansson00  
            Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
            1 svar
            299 visningar
            0 gillar