Hjälp, är detta ett bra spö!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp, är detta ett bra spö!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp, är detta ett bra spö!?

Hej, jag är nybörjare på flugspö fronten så jag undrar ifall de här är ett bra spö http://www.hurch.eu/Atom-Set_1
    Och har ni någon erfarenhet av denna sida är det en bra sida? Jag är lite bättre än nybörjare har flugfiskat kanske 1 år.
    Mvh henry!

Vision Atom är det inget fel på. Det har ganska nyligen ersatt Visions start kit Zulu. Men här får du en bättre rulle i Vision Deep rullen. En juste lina och säkert har Atom spöt utvecklats ytterligare från Zulu spöt som redan det var ett helt o.k. nybörjar spö. Ska du ha kitet till Gädda? då är 9 fot #8 perfekt. Funkar bra till Havsöringen på kusten också.

Ska du däremot ha det till Regnbåge, Harr, Röding och Öring? Då är 9 fot #5 kitet det du ska sikta på.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-12, 10:17.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tackar, ja det blir regnbåge öring harr med mera, tack för snabbt svar.

Kommentera

Du blir säkert hel nöjd med Atom setet. Vision, gör bra grejor till vettiga priser.

Varsågod. Och skit fiske på dig!

Kommentera

Atom spöt är gamla 3zone med nytt namn så de är ett mycket kompetent spö sedan får du även med en bra lina i vision vibe vilket tillsammans utgör ett mycket lättkasta set.

Kommentera

det här är väll 2010 eller 2011 setet men det finns ett äldre från 2009 vilket dom säger att är lite sämre rulle men annars nästan samma spö och kostar 1500 i lokala butikerna. Är verkligen rullen så dålig att den inte duger åt mig?? kan någon länka till det spöet.

Kommentera

Det är märkligt tycker jag. Den enda rulle jag har sett med Atom kitet är just Deep.

Har du länk till det gamla setet?

Kommentera

Nä det var de jag tänkte om du visste
                Det äldre kostar 1500 i min lokala butik

Kommentera

Så det är inte denna rulle alls på den äldre modellen? http://www.fishline.se/vision-deep-f...roducts_id/680

Kanske det är samma som följer med Zulu kitet då?

Iof, du kan ju köpa det gamla setet. Och sedan skaffa en Vision Deep rulle. Då kan du ha den gamla modellens rulle till en ( WF 6) sjunk lina, vilken du behöver för att kunna täcka alla situationer under en säsong. Glöm inte då att köpa 50 yards, 20 pund backing också.

Dan Tackel, har billiga men bra 2:a sorterings linor. "sjunk" är normal sjunk linan.

Backing: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=2993
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-13, 09:41.

Kommentera

Jag är inte 100% men det kan har vart den rullen på zulun.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X