Sameo classic - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sameo classic

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sameo classic

Någon som har provat detta set hade tänkt köpa det till min son?
    Det kostar normalt 4200 nu 20 %,hade tänkt klass 6 ,han skall på flugfiske semester i Norrland i sommar,kan det va nått ? Eller rekommendera något annat komplett set.

Det är nog ett bra paket men om det är prisvärt kan ju alltid diskuteras. Du kommer att få en hel massa tips på grejer av Jock Scott när han ser det här. Läs hans tips och fundera.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det har gått en timme o en kvart nu - även jag väntar på Jock Scott...

Är deras coccons bra ?

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
      Det är nog ett bra paket men om det är prisvärt kan ju alltid diskuteras. Du kommer att få en hel massa tips på grejer av Jock Scott när han ser det här. Läs hans tips och fundera.
      Senast ändrad av Riofredda; 2012-02-10, 18:49. Anledning: fel tidsangivelse - för snabba fingrar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Riofredda Visa inlägg
        Det har gått en timme o en kvart nu - även jag väntar på Jock Scott...

Är deras coccons bra ?
        Här är jag!

Du menar Sameo 24 / 7 polaroid glasögonen? Jo, de är bra. H20 fiske, har även reserv glas och bågar till dem om olyckan skulle vara framme.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-10, 19:14.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Nej jag menar det kompletta flugsetet på flugor .se av Gunnar rask Nielsen

Kommentera

Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
            Någon som har provat detta set hade tänkt köpa det till min son?
            Det kostar normalt 4200 nu 20 %,hade tänkt klass 6 ,han skall på flugfiske semester i Norrland i sommar,kan det va nått ? Eller rekommendera något annat komplett set.
            Hej!

Visst är Sameo Classic bra. Men du kan köpa billigare grejor än så som är väldigt nära både vad det gäller kvalitet och hand havande egenskaper. Den ev. skillnad där är? Är knappast värt att betala för ens.

Och är din son helt nybörjare? Då tycker jag det är på tok för mycket pengar att lägga på en start utrustning som det Sameo Classic kostar....Det gäller även rea priset d.vs.

Det skulle nästan vara som att köpa en nybörjare på gitarr en Fender Stratocaster för 15000:- Och hoppas på att han ska bli en ny Mark Knopfler på en kaffe rast bara för det.

Här är ett spö, rulle och lina kit som även tillfredställer de mer erfarna flug fiskarna:

Klass 5, lämpar sig bäst för Harr, Regnbåge, Röding och Öring fisket.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-10, 19:36.

Kommentera

Han har flugfiskat när han va yngre (28) ,vill inte ha något med dålig kvalite och i den satsen va allt med,men det är klart kan jag få likvärdiga grejor för mindre pengar så gärna.Men i det setet du visa ingår där tub också framgår inte av beskrivningen,plus vill gärna kunna köpa till extra spole så man kan ha en till sjunklina,vill köpa allt på en gång och helst på samma ställe.Priset är inte viktigast bara det är bra grejor så man blir nöjd,och inte behöver byta upp sig direkt.Öppen för fler förslag.Tackar på förhand

Kommentera

O.k.

ACT 4, har jag inte hört någon som har haft annat än enbart positiva åsikter om. Spö tub, ingår i 98 fall av 100 till dagens set.

Och Guideline Reelmaster rullarna finns det reserv spolar att köpa till. Men förväxla inte Reelmaster rullen med den nyare och dyrare Reelmaster LA bara.

Varsågod.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-10, 19:49.

Kommentera

Köp Sameo Classic så har han något att växa i också, ett riktigt bra set
                  [FONT="Impact"]Mvh:
                  /Johan[/FONT]

Kommentera

Det kan man med ACT 4 och andra i kvalitet och pris läge, liknande set göra också.

Som någon förståndig fiskare sade: Man får inte mer fisk på riktigt dyra grejor. Men man blir ju "kung vid balj kanten" i stället.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-10, 20:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    536 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    572 visningar
                    0 gillar