Bra flug rulle för straxt över 500:- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra flug rulle för straxt över 500:-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Till lättare flugfiske krävs mer eller mindre ingenting av rullen. Det är bra om inte skit tränger in i rullen osv givetvis.

Broms osv är näst intill meningslöst.

Det är först när man letar rullar där man kräver bromskraft osv som rullar verkligen slår ut andra. Typ laxfiskerullar. Eller om man vill sticka och fiska bonefish eller liknande.

Förr hade man ingen rulle utan höll linan löst i handen. Idag är rullen (till 5/6) mest något att ha linan på.

Kommentera

jo, men man märker ju lätt om skit mm trängt in i rullen och bromssystemet när en gädda på fem-tio kilo pilar iväg i strömmen...och där använder iaf jag bromsen till ganska stor del. i övrigt kan jag hålla med, mest förvaring av linan. men det är också andra saker som tagits upp tidigare som ska funka bra, minimalt med glapp, stabil och jämn spole med bra lager mm. så det är ingen raketforskning i ett sånt test, det håller jag med om men ändå vissa saker som bara ska fungera bra.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
        Men snälla uppköparn! Skaffa dig nu en annonsplats här på FS som alla seriösa företag gör istället för att prata om hur bra era produkter är i varje tråd. Men du skall ha en eloge för att du inte flummat iväg och undvikit att ge svar i den här tråden vilket annars brukar vara fallet när du får mothugg.

Nu tycker jag personligen det är dax att sluta diskutera mikmeck, vart deras produkter kommer ifrån m.m m.m i den här tråden och så låter vi den dö tills Jock Scott återkommer med en riktig recension av rullen när han använt den under några pass. Först då kan man se vad rullen verkligen går för.
        Det är inte vi som dragit igån den här tråden, men skulle vi inte svara så skulle folk åxå klaga på det.., så hur vi gör kommer ände några att vara missnöjda.
        Sen har vi helt slutat skriva om våra produkter i egna trådar, men svara tror jag vi måste göra, det är ju trots allt oss det riktar sig mot..
        Men vi kan föra diskussionen på annat ställe, t.ex genom PM eller mail, dock blir det då svårt för alla som bara vill läsa att följa med..
        Fast skyll inte på oss i det här fallet, vi har inte dragit igång tråden, å vi har lovat ägarna av forumet att inte heller starta några egna trådar om våra produkter, å inte heller att nämna våra produkter som alternativ i andras tråder.., men den här tråden gäller ju våra produkter, å det tycker vi borde vara tillräckligt för att vi ska få delta..
        Senast ändrad av uppköparn; 2012-02-19, 11:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
          Det är inte vi som dragit igån den här tråden, men skulle vi inte svara så skulle folk åxå klaga på det.., så hur vi gör kommer ände några att vara missnöjda.
          Sen har vi helt slutat skriva om våra produkter i egna trådar, men svara tror jag vi måste göra, det är ju trots allt oss det riktar sig mot..
          Men vi kan föra diskussionen på annat ställe, t.ex genom PM eller mail, dock blir det då svårt för alla som bara vill läsa att följa med..
          Fast skyll inte på oss i det här fallet, vi har inte dragit igång tråden, å vi har lovat ägarna av forumet att inte heller starta några egna trådar om våra produkter, å inte heller att nämna våra produkter som alternativ i andras tråder.., men den här tråden gäller ju våra produkter, å det tycker vi bporde vara tillräckligt för att vi ska få delta..
          Jag håller med dig för en gång skull ;-). Jock startade en tråd om en för honom intressant produkt som råkade tillhöra er, då har ni rätt att bemöta det tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av greatdanne Visa inlägg
            jag testar mer än gärna en rulle fär gäddfisket i år. då får broms mm bekänna färg också. =)
            Helt ok, vi behöver den typen av feedback för att i vår tur kunna ge feedback till tillverkaren.., så du kan ta kontakt med Fredrik, tel-nr finns på hemsidan å prata om er hur det ska läggas upp..
            Det viktiga är att rullen/rullarna testas på ett seriöst sätt, å inte misshandlas till döds, nåt som många gör bara för att visa vilken skit det är..

Jag har "sett" flera sk tester där man haft som enda syfte att förstöra produkten.., men när jag frågat om hur deras favoriter klarat samma test så har jag aldrig fått något svar...
            Anledningen är rätt uppenbar, ingen utsätter en dyr märkesprodukt för något den inte är avsedd för, den sköter man istället om å ser till att den inte tar onödig skada av t.ex saltvatten å smuts.., för vem vill mista ett favorit-verktyg genom att utsätta det för rena dumheter..

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Till lättare flugfiske krävs mer eller mindre ingenting av rullen. Det är bra om inte skit tränger in i rullen osv givetvis.

Broms osv är näst intill meningslöst.

Det är först när man letar rullar där man kräver bromskraft osv som rullar verkligen slår ut andra. Typ laxfiskerullar. Eller om man vill sticka och fiska bonefish eller liknande.

Förr hade man ingen rulle utan höll linan löst i handen. Idag är rullen (till 5/6) mest något att ha linan på.
              Problemet med bromskraft idag, är inte att den är otillräcklig, utan att den är alldeles för kraftig i förhållande till vad resten av rullen klarar.., iaf gäller det ofta på haspelrullar., så jag ser heller att bromsen är klenare än vad överig rullen är tillverkad för, då får du en lång livslängd på rullen, å på köpet så blir du även en bättre fiskare ;-)

Kommentera

Jisses Jock.., du är modig du, det är ju en omärkt kina-rulle du hissar nu, å det brukar inte falla i god jord :-)
                Men jag blir verkligen glad över att se att en erfaren å respekterad flugfiskare vågar ge ett bra betyg på rullen.., att den är bra visste vi, då enda skillnaden från samma dyra märkesrulle är att vi tar dom omärkt direkt från fabrik, men att nu få den kvalitets-bestämd av nån som är betrodd av så många flugfiskare, det känns verkligen bra..
                Tack Jock, å hoppas du får många fina stunder med rullen..
                Uppköparn, du var redan inne och körde promotion i andra inlägget (kolla citatet ovan) utan att någon ens ställt en fråga om produkten. Dessutom utnyttjade du Jock Scott som "språngbräda"... Jag tycker inte det är OK med att haka på trådar för att hissa sina produkter till skyarna... bara mina fem öre som svar på:
                Det är inte vi som dragit igån den här tråden, men skulle vi inte svara så skulle folk åxå klaga på det.., så hur vi gör kommer ände några att vara missnöjda....
                Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2012-02-19, 11:46.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Uppköparn, du var redan inne och körde promotion i andra inlägget (kolla citatet ovan) utan att någon ens ställt en fråga om produkten. Dessutom utnyttjade du Jock Scott som "språngbräda"... Jag tycker inte det är OK med att haka på trådar för att hissa sina produkter till skyarna... bara mina fem öre som svar på:
                  Som sagt, vi kommer att få skäll hur än vi gör.., men vi tar gärna (som jag åxå skrev) diskussionen på annat ställe..

Kommentera

Se här vad Razorback tar för Magnus siktet/hjälpmedlet: http://www.racerback.se/vector-laser...or-p-2408.html å här har du bilder på samma sikte hos oss: http://privat.bahnhof.se/wb145258//i...us/magnus.html Scrolla ner å klicka "Tillbaka till butiken" så ser du vårt pris.., det priset är vad vi blivit rekommenderade av Vector Optics att sätta ut till kund..
                    Fast skyll inte på oss i det här fallet, vi har inte dragit igång tråden, å vi har lovat ägarna av forumet att inte heller starta några egna trådar om våra produkter, å inte heller att nämna våra produkter som alternativ i andras tråder.., men den här tråden gäller ju våra produkter, å det tycker vi borde vara tillräckligt för att vi ska få delta..
                    Du får gärna förklara för mig på vilket sätt den här tråden hade någonting med kikarsikte/hjälpmedel att göra.
                    Ni tar varje tillfälle i akt att försöka promota era produkter.
                    Jock skriver ett inlägg om en rulle han köpt från er som han så här vid första anblick tycker verkar vettig, han ställer ingen fråga eller gör någonting som gör att det krävs någonform av respons från er sida. Så finner det fortfarande berättigat att "skylla på er" i det här fallet.

Kommentera

Jag tycker fortfarande att diskussionen är väldigt OT från vad Jock började med. Det liknar mer och mer ett program från tv-shop.
                      Annonsplats eller ett ämnestråd för marknadsföring.
                      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      0 svar
                      85 visningar
                      0 gillar