Kasettrulle eller "vanlig" Rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kasettrulle eller "vanlig" Rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kasettrulle eller "vanlig" Rulle

Hej
    Jag har tittat lite på efter en ny rulle.Har hittat en Vision koma med extra spole och backing hos fishline för 1300 kr.
    Att det är en bra rulle har jag förstått och priset är nog bra det med. Har även hittat Vision koma kassett för 1600 kr
    .
    Så nu till frågan vad är fördelen mellan en kassett rulle och en vanlig rulle (om det finns någon) eller är det mer fördelar men en vanlig rulle. Såg även att man kunde köpa en extra extraspole till koman på fishline för 200 så du får man tre spolar till nästan samma pris som en kassettrulle med tre kassetter (om man nu behöver tre spolar).
    Min gamla rulle har jag tänkt att ge till min son att ha en sjunklina på . Det blir ju ungefär samma kostnad som att köpa en Vision deep till oss var. Rullen som han får är en Guideline reelmaster ca ett år gammal så det är ingen dålig rulle till p&t fiske om jag har förstått det rätt
    Senast ändrad av bosse.w; 2012-02-21, 22:01.

Har läst om koman i kassett model på något UK forum. Den funkar bra tills spolen inte greppar, o det uppkommer för att det finns ett glapp mellan gavel o spole. Jag har avstått den o råder dig med till samma, vill du ha en koma billigt med extra spole så ta en titt hos britterna.

Kommentera

Tror att nerylfs råd är den bästa vägen att gå. Har också hört att det är litet bekymmer med kassetterna tyvärr. Annars så är ju själva ide'n i sig bra. Köp en vanlig Koma + extra spole. Men ha i minnet att vanliga Koman iaf. inte tar riktigt så mycket backing som Vision uppger. Har fått det bekräftat av handlare också sedan jag blev varse detta när jag hade köpt mitt ex. Men slänger du på s.k. Micro backing, så får du på en o.k. mängd på den.

Annars, så är Koma en väldigt trevlig rulle.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-22, 14:25.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaren det blir troligtvis en vanlig koma, få se om den blir från fishline eller hos britterna. Man spara ca 300 från uk när frakt och backing är inräknad.

Kommentera

300:- är ju en hel del flugor eller ett par dags fiske kort i de flesta P&T pölarna. Det är ju inte katt skit det heller att ha sparat in.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kommentera

779kr för en Koma-rulle hos www.malardalenssportfiske.se just nu...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
              8 svar
              566 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
              3 svar
              597 visningar
              0 gillar