Thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Thailand

Hallå

Jag ska till Thailand, och hade tänkt ta med mitt telespö. Någon som har tips på vad man ska ha i slutet av linan? Det blir havsfiske och inte något sötvattens fiske.
    Tänkte ha med lite "grund utrustning" några drag Osv.

MvH Wiggler

Jag ska till Thailand, och hade tänkt ta med mitt telespö. Någon som har tips på vad man ska ha i slutet av linan? Det blir havsfiske och inte något sötvattens fiske.
    Tänkte ha med lite "grund utrustning" några drag Osv.
    Thailand har ingen allemansrätt så du kan lika bra lämna utrustningen hemma, eftersom vi är av fel nationalitet åker vi på ruggiga böter och beslagtagen utrustning om vi fiskar utan att betala...

Finns en del dammar/sjöar där du kan fiska karp,mal och annat kul.

Pictures of Fish, Anglers, Resort, Lake and Beaches at Gillhams Fishing Resort Thailand.

อย่าปิดโอกาสรวยของตัวเอง สมัครเข้ามาเลย rcg999 เว็บเดิมพันออนไลน์ครบระบบ ที่วางโครงสร้างมาเพื่อการเล่นอย่างจริงจัง ตอบโจทย์การเล่นจริง

Det finns organiserade havsfisketurer i dom flesta turistorterna, nackdelen är priset på dom, ofta kostar en dags fiske lika mycket som flygbiljetten och några större fiskar skall du inte räkna med, inte så mycket fisk heller...

Kommentera

Tack för svar och länkar.
      Givetvis får man kolla vilka regler som gäller beroende på var man är.Tänkte mer att ha med spöt när man tar en Longtailbåt ut till någon ö. Sedan ska vi åka på en guidad fisketur. Var vet jag dock ej ännu. Bara jag får en liten tonfisk är jag nöjd :-)
      Vi åker om ca en vecka så priserna går nog att förhandla ganska bra när vi åker på fisketur. Men några garantier finns ju inte att man får fisk. Men hoppet finns ju

Hittade detta.

Permits are not required in Thailand for rod fishing. However, there are regulations regarding fishing in certain locations and for some endangered species. When fishing at a fishing park or on a fishing tour, any permits needed should be arranged by the tour operator.

Senast ändrad av Wiggler; 2013-03-04, 16:00.

Kommentera

garantier finns ju inte att man får fisk.
        Jo i dom 2 sjöarna jag länkade till, fast efter 2 50-100 kg karpar ger du nog upp för dagen

Som ex.högg en Siamesisk Karp på runt 60 kg, den stack iväg över halva sjön för att sedan stanna en stund, efter det bar det av åt ett annat håll och osv. tog över 1 timme att landa den. Undrar vad det hade blivit av det om den varit i max.storlek runt 200 kg

Tänk bara på att i stort sätt all mark inkl. stränder och flygplatser är privatägda så har du inget tillstånd att fiska så får du inte göra det även om du är mitt ute på havet ....
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-03-04, 16:10.

Kommentera

Ja, det är kul med nya arter och speciellt om man får dom på sina egna grejer

Kommentera

Ja, det är kul med nya arter och speciellt om man får dom på sina egna grejer
            Du får nog ta med samma prylar som du skulle haft i Norge i så fall

Oavsett vad du är ute efter tycker jag du ska prova att dra upp Mekong och Chao phraya catfich och ev. även en Arapaima
            Om du får på en lite rejälare fisk av någon av dom kommer du garanterat ha träningsvärk dagen efter.....

Jag fick en ganska kul fisk nere vid Malaysia, en Horngädda på 8-9 kg , inte fa* trodde jag dom skulle bli så stora
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-03-05, 16:34.

Kommentera

Ja, det blir att ta med några mindre popper, lite sänken o krokar. Har matat fiskefilmer så sambon snart lessnar, men det verkar som att ytgående eller sänke med upphängare är det dom flesta kör med vid lättare fiske. Jag får återkomma med en rapport efter vi varit iväg

Kommentera

Tillbaka i Svearike efter en underbar tur till Thailand/Kolanta. Åkte iväg med lite för stora förväntningar tror jag, men hoppet är det sista som sviker Kan konstatera att fisketrycket runt stränderna är högt både med nät och spön. Så fort ett stim med fisk syntes så var det någon där med nät.
                Vi var ute på en dagstur i en Longtailbåt runt BO BO island utanför Kolanta och hade med oss telespön, vilket visade sig vara "för tungt".... Dom fiskade med lina sänke o krok. Så den största fisken vi fick var en Grouper på ca 3hg
                Nåja nu har man provat iaf, men nästa gång tror jag att jag lånar grejer på plats.

Kommentera

Nåja nu har man provat iaf, men nästa gång tror jag att jag lånar grejer på plats.
                  Det enda jag har fiskat från land är bläckfisk, man behöver bara ett billigt spö och en liten rulle, sedan ett lätt skeddrag i skrikig färg och ev. en batteridriven lampa, som extra utrustning brukar jag rekommendera kalla Beer Sing i mindre mängd.

Det är bara att slänga i draget och rycka så mycket man kan, största delen av dom har inte tagit kroken utan bara snurrat sig runt draget så det gäller att få upp dom snabbt.

Kalla Beer Sing är perfekta att ha när man pausar och batterilampan är för att dom drar sig till ljuset när det blir mörkt, den underlättar också en del när man ska öppna ölen.

Ända jag vill varna lite för är att bläcket kan kladda ner ganska ordentligt så ta inte med kläder ni är rädda om..

Kommentera

Vi snacka med några lokala fiskare och för en liten slant hängde vi med ut på deras båt, fick låna spön och allt. Blev en del snappers och små groupers som vi slängde på grillen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                    4 svar
                    335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                    0 svar
                    101 visningar