Ursprungligen postat av Hejan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vrakfiske på västkusten med egen båt!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Greendanger Visa inläggMed tanke på att jag inte kan simma, ska jag ta det som ett hot mot liv och lem , med påföljande polisanmälan ?
nja - det brukar ju vara en bit in till land från fiskeställena så även jag som är simkunnig hade nog fått problem...
Säger som Fred Asp apropå hans högst eventuella promenad hem till Hässelby från Salongerna - Det är kallt!
Jag hotar i vilket fall som helst ingen - anser bara att vanlig hövlighet stipulerar att man inte försöker ta en mans födokrok ifrån honom genom att stjäla hans förmodligen tämligen surt förvärvade "hemligheter".
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Greendanger Visa inläggHur ser turbåtar på att man snor deras vrakpositioner? Med en bärbar GPS lär man mycket enkelt kunna plocka positioner...
Kommentera
-
TS skicka ett pm till mig med mailadress så skall du få ett par filer med mängder av positioner för hela västkusten.
Dessa passar lowrance, men är du lite teknisk så kan du omvandla dessa så formatet passar din garmin.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Vraket Visa inläggDe flesta, nästan alla vrak som ligger på botten i svenska vatten är väl kända. Turbåtsskepparna inkl. turbåtsskeppare/yrkesfiskare Ulf Stahre har själva "snott" eller fått positionerna av andra, oftast trålbåtsskeppare som ha koll på trålhinder. Ulf är däremot lite sniken mot andra och har störsändare på sin båt så det är ingen mening att ta med sig gps om man vill ryckfiska lektorsk med Ulf på Falken. Det finns fortfarande några jönsar som envist hävdar att det är "deras" vrakpositioner som ALLA initierade havsfiskare har i sina plottrar.
Hade varit kul att veta vem som döljer sig bakom nicket med bara 1 inlägg. Ser ut som om du reggat dig enkom för att svara på detta varför jag blir nyfiken.
P.S. Håller med dig om att det köttfiskas för mkt på Falken men bra på att hitta fisk är han Uffe.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hejan Visa inläggHej Vraket - kul att du hittat hit.
Hade varit kul att veta vem som döljer sig bakom nicket med bara 1 inlägg. Ser ut som om du reggat dig enkom för att svara på detta varför jag blir nyfiken.
P.S. Håller med dig om att det köttfiskas för mkt på Falken men bra på att hitta fisk är han Uffe.
- Gillar 2
Kommentera
-
Tycka vad man vill om allt....
Aldrig åkt med Ulf eller vet ens vem han är, men att smutskasta tredje person är fel . Vad som än hänt och inte hänt på denna båt har jag ingen aning om och han leverar uppenbarligen det kunderna vill ha.
Det kommer alltid erbjudas saker som man borde tacka nej till men fakta är att många tackar ja.
Sportfisket har kommit väldigt långt med information om att få hållbarhet i verksamheten och jag både tror och hoppas att de som fiskar på ett oetiskt sätt är ett utdöende släkte och ofta befinner sig i övre medelåldern.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jnbs Visa inläggTycka vad man vill om allt....
Aldrig åkt med Ulf eller vet ens vem han är, men att smutskasta tredje person är fel . Vad som än hänt och inte hänt på denna båt har jag ingen aning om och han leverar uppenbarligen det kunderna vill ha.
Det kommer alltid erbjudas saker som man borde tacka nej till men fakta är att många tackar ja.
Sportfisket har kommit väldigt långt med information om att få hållbarhet i verksamheten och jag både tror och hoppas att de som fiskar på ett oetiskt sätt är ett utdöende släkte och ofta befinner sig i övre medelåldern.
TS får gärna skicka mig ett meddelande om vart ifrån du utgår och vad du har för räckvidd med din båt så skall jag hjälpa dig med några beprövade pos. Som någon redan nämnt så är vrakfiske mer än att bar hitta vrak. Det är viktigt att lära sig hur ekolodet fungerar och det är en konst att navigera båten rätt över vraket. Gå med i en havsfiskeklubb och om du är helt färsk kan jag rekommendera boken "Havsfiske med Surprise" av Bo Hall (om den fortfarande går att få tag i).
Kommentera
-
TS får gärna skicka mig ett meddelande om vart ifrån du utgår och vad du har för räckvidd med din båt så skall jag hjälpa dig med några beprövade pos. Som någon redan nämnt så är vrakfiske mer än att bar hitta vrak. Det är viktigt att lära sig hur ekolodet fungerar och det är en konst att navigera båten rätt över vraket. Gå med i en havsfiskeklubb och om du är helt färsk kan jag rekommendera boken "Havsfiske med Surprise" av Bo Hall (om den fortfarande går att få tag i).[/QUOTE]
T.S Såg nu att du fiskar på västkusten. Inte mina vatten. Sorry.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
138 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |