Hejsan. Var kan man fiska plattfisk i skåne? Ska man bottenmeta eller meta med flöte. vad för agn? är piren i lomma bra ställe? Tar man dom på kvällen?dagen?natten? tacksam för savr
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bottenmeta plattfisk i skaune
Collapse
X
-
Dom ordnar speciella plattfisketurer från Hbg.
Bottenmete är att föredra. Borstmask, sillstrimmlor eller räkor är ok beten. Hur det ser ut vid Lomma-pir har jag ingen aning om men det är ju bara att testa sig fram. Jag vet inte heller hur mycket plattfisksäsong det är nu. DOm brukar vara väldigt magra när dom är utlekta i alla fall.
Skitfiske på dig!
-
weberg(gäst)
I HBG så brukar Parapeten vara ett bra ställe.. det ligger nere vid Scandlines färjorna och dom brukar åka förbi typ varje halv timme. Det e lite drygt ibörjan, men man vänjer sig. På andra sidan piren, så finns där "Tropical beach". När jag har fiskat där har jag bara fått 2-5 hg torsk och 1-6 hg Ålar. Ålarna e så grymt drygga, för du måste lyfta upp fisken typ 4-5 meter över vattnet och då brukar dom hamna runt om ditt tackle..
hoppas att det hjälper
Kommentera
-
Bor du i Malmö så har du ju Gröna-räcket och ön ute i Limhamn. En del fiskar även plattfisk i hamnen, men jag är väldigt skeptisk till kvaliteten på den fisken...Senast ändrad av GardenGnome; 2005-05-22, 19:18.
Kommentera
-
Grönna räcket ligger på landsidan mittemot ön vid Limhamn. Ganska nära där MS Pelle ligger.
Har hört att den hamnbasängen ska vara bra för plattfisk, men själv inte fått något dör de enstaka gånger som jag prövat.
Har för mig att jag sett en bild med vägbeskrivning till gröna räcket på denn sida.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
132 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |