Bottenmeta plattfisk i skaune - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmeta plattfisk i skaune

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Knycker tråden lite.

Skall ner i början av september och tänkte då åka på en metetur med vandia (är det väl).

Det jag undrar lite över är vilket tackel jag bör bruka från båten?

Kommentera

jag var på en metetur från råå förra hösten/vintern. det sög, fick en liten torsk. 500kr i sjön. har hört att båtarna från helsingborg ska vara bättre, fast det bästa ska vara att ta en båt från helsingör, danskarna ska vara rätt duktiga på det där med meteturer. vanliga bottentackel ska tydligen inte vara så effektiva ute till havs, utan det ska vara sådana med blänke o pärlor mm.

Kommentera

Själv har jag hört att dom brukar få rätt bra med plattfisk på dessa meteturerna.
        Du kanske bara hade otur.

När du skriver tackel med blänke och pärlor vad menar du då?

och finns det någon site som samlat de danska turbåtarna? Känns tungt att åka över till helsingör och inte veta ett smack.

Kommentera

otur shmotur..... skepparen ska ha rätt mkt kunskap för ett lyckat fiske. bottenmetetackel med blänke o pärlor köpte jag färdiga på fiske o fiskar. vet inte själv så mkt om de danska turbåtarna de va de andra på båten som berättade om dem. men helsingborg går nog bra de också. lycka till

Kommentera

Ok.. fåt ta och beställa lite glittertackel jag med då.

Och visst påverkar ju skepparen till stor del hur det går, det går inte sticka under stolen med.

Bara att testa. slösade ju en massa pengar för att åka till fladen. Men bara man lär sig av sina misstag.

Kommentera

Åk med Vandia om du ska ha plattfisk. Thomas har bäst koll på det bland de svenska skepparna.
              Det börjar röra på sig nu i Sundet efter att ha varit segt ett bra tag. Fram till i början av november kan man räkna med bra fiske efter rödspätta, men naturligtvis är inte alla dagar bra. Så är det ju med allt fiske. Man får ge det ett par chanser...
              Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Snackade med några andra och alla sa att Vandia is the boat.
                Tyvärr började dom inte köra meteturer föränn veckan efter att vi åkt upp.

Men som det ser ut så blir det ytterligare en tur i början av oktober.

Det enda som jag inte blivit riktigt klok på är hur tunga sänken man behöver när man fiskar från båt. Inte heller vilken form. om dom ska vara runda eller ovala etc..

Kommentera

Ursprungligen postat av schizo
                  Snackade med några andra och alla sa att Vandia is the boat.
                  Tyvärr började dom inte köra meteturer föränn veckan efter att vi åkt upp.

Men som det ser ut så blir det ytterligare en tur i början av oktober.

Det enda som jag inte blivit riktigt klok på är hur tunga sänken man behöver när man fiskar från båt. Inte heller vilken form. om dom ska vara runda eller ovala etc..
                  100gr wiggler fungerar bäst [IMG]spatta[/IMG]
                  Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2006-09-19, 19:05.

Kommentera

bild på tackel hur får jag upp det??

Kommentera

Tycker det låter lite med 100g, sveps det inte iväg med strömmen i en oerhört fart?

Sen hur man får upp en bild i meddelandet vet jag inte. Men jag antar att du gör ett pater-noster tackel?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      138 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      357 visningar
                      0 gillar