Fiskebussen 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebussen 2014

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskebussen 2014

Planeringen inför årets Norgeresa pågår för fullt och inventering av utrustningen sker stegvis, gillar att vara ute i god tid så man kan jaga billiga grejer, fundera på vad man ska införskaffa, köpa på sig mer än vad man egentligen behöver (så blir det nästan jämt)

Årets resa med Fiskebussen är inbokad v30 och i år blir vi 4 st, jag kompisen och så tar vi med oss varsin förälder så det inte sker några dumheter, man vet ju aldrig vad 2 unga 40-åringar hittar på annars...

Om jag inte fått det hela om bakfoten så blir det en stor förändring i åt, Bosse har lämnat över resan till nya arrangörer vilket nog kommer kännas lite konstigt, lite vemodigt å ena sidan och spännande med nya ansikten och tankar. Men räknar med och hoppas att det blir lika bra som förut, vill ha torsk i köket minst en dag i alla fall!!!!

Skulle vara kul att höra vilka fler som åker med bussen i år, och gärna få höra lite fiskerapporter och rövarhistorier av dom som åker innan oss, så man hinner bygga upp fiskefrossan till max innan man äntligen får äntra bussen i Mora...
    Senast ändrad av Kirshim; 2014-02-13, 02:33.

Hej vi är tre killar som åker den 3 maj. Var med en tur föra året det var den häftigaste havsfiske turen som jag gjort.
    I år blir det 2 turer åker även den 23 augusti. Som vanligt har man köpt nya grejor det är nästan så vi får anställa någon som bär dem. Tunnare plånbok men välfyllda lådor. Tror inte att jag kommer att använda hälften ens m.m. Mvh Johnny.

Kommentera

Låter som om du packat lagom mycket grejer, allt som kan vara bra att ha ska ju med och så ska det med nånting som ska testas varje gång man åker också...
      Glöm inte att ta med en röklåda också, makrill, uer och småsej smakar kanon att röka och lägga på en macka...=)

Kommentera

Wow! Det upplägget verkar grymt. Har ju lyckats få min sambo att bli nästan lika fisketokig som jag och havsfiske vore grymt att testa. Tror nog jag skulle kunna sälja in det faktiskt.
        Lite frågor: går det att hyra utrustning på plats eller är det bättre att köpa eget, även om man aldrig havsfiskar annars ?
        Hur brukar stämningen och umgänget vara på resorna ? Vi är ju inga swingers direkt men ändå rätt sociala, glada och förmodligen lite tokiga
        Vad ligger kostnaden på för en resa för två ungefär ?
        Mvh

Kommentera

Min flundra som ligger på Fiskebussens startsida. Jag borde få royalties el rabatt
          Det som är bra med bussen är att det går att ta med grejjer som f-n. Det saknar jag jämfört m när man flyger. Tror att de nya ägarna har bra hyrgrejjer som måste förbokas! Bosse och Eivor var verkligen jättetrevliga och hjälpsamma. De ska känna sig stolta för vad de byggt upp kring Fiskebussen
          Senast ändrad av RichardR; 2014-05-02, 22:54.

Kommentera

Har min fula firre på bild där jag med...;P
            Det går att hyra utrustning där uppe, men dom rekomenderar att man bokar den i förväg i så fall.
            Sen beror det ju lite på vad du har för grejer ligger hemma, du kommer långt med en Amb 7000, 250m flätlina 0.28 och ett spö runt 30lbs, har du tex rulen så behöver inte ett spö vara en jätteutgift tex....Om du sen blir biten och känner att ni kommer börja åka årligen så kan man ju alltid uppgradera grejerna vart efter sen. Lika viktigt som spöt är en flytoverall där uppe...
            Stämningen brukar vara bra på hela resan och man har trevligt där uppe.
            Kan nog vara svårt att hitta platser i år om ni inte har tur, vi bokar våran resa normalt i aug-sep för nästa år så det gäller att ha lite framförhållning.
            Priset i år är 6800:-/per, då ingår resa, boende, båthyra, boende och mat där uppe, det du får betala extra för är bensinen där uppe och ev mat under bussresan...
            Du hittar mer fakta om dom på www.fiskebussen.se eller facebook
            hoppas du hittar det du funderar över där, och glöm inte att berätta här hur planerna fortlöper....=)

Kommentera

Tror att ni alla som åker med dom nya ägarna kommer vara väldigt nöjda. Dom har verkligen uppgraderat utrustningen hyrspö är numera BFT blue water halibut 7" black edition. Rullar är black thunder v10 silver edition och lina strike wire multicolor 0,36 mm så det är riktigt riktigt grymma hyrutrustningar nu. Puben kommer ni ha tillgång till 1 gång i veckan där det blir en soppkväll (fisksoppa, bröd, pilsner) kommer även finnas en shop däruppe där ni kan köpa det senaste och hetaste på marknaden då en av ägarna äger www.fishops.se och säkerligen någon tävling varje vecka. Bara prata med ägarna då dom väldigt gärna vill höra vad dom kan förbättra vad som saknas osv.

Och glöm inte att fiskebussen har en sida på facebook in och gilla. I går togs det en flundra på 162 cm enligt tabell 59 kg som givetvis fick simma tillbaka igen efter mätningen utanför båten.
              Bifogade filer
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

jo har också följt dom på facebook under försommaren, en riktig plåga har det varit att få höra om alla otroliga fångster dom gjort...;P
                Tur att det inte är all för många veckor kvar till v30 nu...

Kommentera

Då är man här uppe igen då och äntligen fick jag den där som kommit undan hittills och i skaplig storlek också..

Efter över 45 minuters kamp och efter att pumpat upp den ett par ggr från 150m djup dit den simmade efter krokning så kunde vi äntligen säkra den med hajkroken och en tailsnara.
                  Efter mätning (175cm) och fotografering så fick denna ståtliga fisk simma åter ner i djupet...
                  Har varit nöjd med fiskebussen alla tidigare år och att toppa upplevelserna med en sån här gigant så blir man ju euforisk.
                  Sen att det hittills är årets största hälleflundra som tagits via fiskebussen gör ju inte att det känns sämre...=)

Hälsningar från en soligt och vindfritt Helnessund - skitfiske på er...

Kommentera

Stort grattis. Coolt att få den på 150m djup!
                    Var det 1a flundran dessutom?
                    /Richard

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                    4 svar
                    335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                    0 svar
                    101 visningar