Fiskebussen 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebussen 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hittade lite själv om att säkra flundran.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

tailsnaran funkar med ett rep med en löpögla på..
      När du satt kroken i käken och som dom skriver så hänger fisken mer eller mindre med stjärten rakt ner, men starta då båten och glid framåt en liten bit så lägger sig fisken automatiskt i ytan och är lätt att taila...

Kommentera

Ja det var ju ett bra tips att glida fram lite! nu skall jag splitsa lite rep!
        &

-Okänd

Kommentera

Lite nyfiken, vilka datum åker ni upp?

Kommentera

Jag skall inte med fiskebussen. Kör i egen regi.
            &

-Okänd

Kommentera

Vet inte om du har något att jämföra med men blir det "trevligare" att åka i egen regi? Kan tänka mig det är mer jobb och kanske lite högre i pris totalt sett?

Kommentera

Ursprungligen postat av Marin Visa inlägg
                Vet inte om du har något att jämföra med men blir det "trevligare" att åka i egen regi? Kan tänka mig det är mer jobb och kanske lite högre i pris totalt sett?
                Det kan jag inte tänka mig, en annan grej bara helt enkelt.
                Jag har funderat på Fiskebussen med.
                Men jag har hittat en liten pärla som jag och polarna trivdes väldig väl på förra gången.

Jag gillar att få lite "lugn o ro" och inte slussas runt som turister.
                Men vissa vill slippa eget "stök" och då passar Fiskebussen säkert utmärkt.

Vad gäller kostnaden så finns det så många parametrar så det blir svårt att jämföra. Men Fiskebussen är nog väldigt prisvärd i alla fall tror jag.
                Saker och ting är värda vad man tycker det är värt att betala för att vara nöjd.
                &

-Okänd

Kommentera

Jag åker upp den 18 juli...

Själv åker jag med Fiskebussen för 10e året i rad nu och har inte åkt på något annat sätt så har svårt att jämföra om det är bättre eller sämre än något annat.
                  Men jag gillar deras koncept, man kliver på bussen och sen så blir man servad med mat, boende och båt hela veckan...
                  Är man rookie så är killarna som sköter bussen riktigt duktiga och delar med sig av sin erfarenhet om man behöver lite hjälp, har även under åren jag varit där uppe fått massor med tips och råd från medresenärerna när man suttit på bryggan och snackat skit efter fisketurerna...
                  Det bästa är väl om man åker 4 st så man bildar sitt eget båtlag, då har man full frihet att välja hur mycket man behöver interagera med övriga resenärer och kan styra fisket helt efter eget huvud...
                  Men vi har åkt 2st flera år också och då blir man ihopsatt i båtlag med någon annan, tycker dock detta funkat riktigt bra, man får anpassa sitt fiske lite efter hur dom andra vill fiska osv men det brukar lösa sig bra...
                  Sen när det gäller priset så har jag jobbarkompisar som åker billigare än vad vi gör och det finns camper som är klart dyrare men mycket handlar ju om vad man är ute efter och vilka krav man ställer, att jag fortsatt åka med Fiskebussen är för att jag tycker det är bekvämt och prisvärt....

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Det kan jag inte tänka mig, en annan grej bara helt enkelt.
                    Jag har funderat på Fiskebussen med.
                    Men jag har hittat en liten pärla som jag och polarna trivdes väldig väl på förra gången.

Jag gillar att få lite "lugn o ro" och inte slussas runt som turister.
                    Men vissa vill slippa eget "stök" och då passar Fiskebussen säkert utmärkt.

Vad gäller kostnaden så finns det så många parametrar så det blir svårt att jämföra. Men Fiskebussen är nog väldigt prisvärd i alla fall tror jag.
                    Saker och ting är värda vad man tycker det är värt att betala för att vara nöjd.
                    Tjänare på dig!
                    Håller med dig, det var allt en pärla där vi var förra året! Jäkla synd att jag måste jobba vecka 28 & 29 annars hade jag hakat på i år igen. Det var en go vecka vi hade. Efter vårat snack här i våras, så fick jag banne mig abstinens för att jag inte kunde åka med, så.... jag var tvungen att boka med Fiskebussen, kunde inte låta bli, måste upp! Jag drar upp med bussen vecka 27, så kommer väl hem när ni åker!
                    Ha de gött där uppe!
                    /Anders

Kommentera

Fiskebussen 2015

Ursprungligen postat av Vrakfiskarn Visa inlägg
                      Tjänare på dig!
                      Håller med dig, det var allt en pärla där vi var förra året! Jäkla synd att jag måste jobba vecka 28 & 29 annars hade jag hakat på i år igen. Det var en go vecka vi hade. Efter vårat snack här i våras, så fick jag banne mig abstinens för att jag inte kunde åka med, så.... jag var tvungen att boka med Fiskebussen, kunde inte låta bli, måste upp! Jag drar upp med bussen vecka 27, så kommer väl hem när ni åker!
                      Ha de gött där uppe!
                      /Anders
                      Kul att du fick löst det!
                      Berätta hur det gått när du kommer hem!
                      &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      348 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      110 visningar