Bonito, ge mig tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bonito, ge mig tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fikk fem til på fredag. IMA Hound og Rapala MaxRap. 3 knop.
    Senast ändrad av Team Colibri; 2015-08-23, 17:33.
    Team Colibri

Kommentera

Var själv där igår kväll med båt. Såg en som togs från land, så visst ska dem gå att få även på kvällen.

Kommentera

De är väldigt kinkiga och är inte intresserade om man fiskar "fel". Jag har fått över 15 st som mest vid en tur, men vet andra som lyckats med det dubbla. Fisket har avtagit avsevärt nu dock, antagligen beror det på yrkesfiskaren som fyller sina båtar.

Ursprungligen postat av Hallandia Visa inlägg
        Var själv där igår kväll med båt. Såg en som togs från land, så visst ska dem gå att få även på kvällen.

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg
          Fisket har avtagit avsevärt nu dock, antagligen beror det på yrkesfiskaren som fyller sina båtar.
          Det kan jag omöjligt tro! Det måste vara sälen som tar all fisken...

Kommentera

Självklart försvinner bonitona när folk fyller sina båtar med bonito, jag har mött båtar i bua hamn med typ 100 bonito på två pers, folk på land tar oxå upp mer än dom behöver och det är ju jävligt fattigt beteende tycker jag. Hoppas det finns några kvar till helgen för jag har gett mig fan på att ta en bonito på popper, det skulle vara grymt. Dom jagar ju strax under ytan så jag tror att det kan funka/ sketfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
              Självklart försvinner bonitona när folk fyller sina båtar med bonito, jag har mött båtar i bua hamn med typ 100 bonito på två pers, folk på land tar oxå upp mer än dom behöver och det är ju jävligt fattigt beteende tycker jag. Hoppas det finns några kvar till helgen för jag har gett mig fan på att ta en bonito på popper, det skulle vara grymt. Dom jagar ju strax under ytan så jag tror att det kan funka/ sketfiske
              Att fiska sin egen matfisk är väl antagligen det miljövänligaste man kan göra. Sen är det ju såklart ingen idé att ta mer än vad du hinner äta innan de blir dåligt. Som makrill antar jag att det inte håller länge i frysen. Jag tror däremot att yrkesfisket har en betydligt större roll som säkert kan ta ett par tusen fiskar i en tur. De säljs nu för makrillpriser här i fiskebilarna i Göteborg.

Också funderat över popper, hoppas du lyckas med det. Måste vara grymt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
              4 svar
              333 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
              0 svar
              98 visningar