Hej, jag ska på en svenssonsemester till Mallorca i juni. Är det någon som har en aning om fisket där? Har sökt lite på nätet men hittar inget, måste ju finnas.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiska på Mallorca.
Collapse
X
-
Var själv på Mallorca (Alcudia) i höstas, dock utan fiskeutr! Ortsbefolkningen bottenmetar på badstränderna kvällar och nätter efter tonfisklika fiskar i 5 kg klassen. Ett visst ytmete efter multe i grunda vikar förekom också, och de ser J..ligt snabba ut, kanske att det hade funkat med fluga!
Vid badstränderna stryker det hela tiden "multe och tonfiskarna" på upptill ca 5 kg, vilka man ser om man snorklar!
Skulle jag dit för att fiska hade jag tagit med ett spö för bottenmete (upp till 100g) och ett flugspö #8.
Tror att det skulle kunna vara ett kanonfiske!
MVH, Andreas
-
Diverse meteutrustning
Ta med meteutrustning. Krokar (olika storlekar), flöten, hagel, bottensänken. En spole extralina mm. Men framförallt, ta med lite beten för det kan vara knepigt att få tag på. Bläckfisk är ganska lätt att få tag på på vissa ställen, men annars är det svårt. Konstgjorda maggots eller andra "powerbait" typer är ju ganska lätt att ha med sig. En bok om medelhavsfiskar så att man kan se vad man fått. En våg och en kamera. Vill man fiska med lätta grejer tar man i första hand med detta och jag anser att om man fiskar från land är detta det lämpligaste. Flugspö kan nog vara kul men kan säkert väcka ganska mycket uppmärksamhet plus att det kan vara svårt att hitta ställen för det.
Kommentera
-
När jag var på mallorca hade jag ofta med en baguette ut i vattnet, Sen mata jag fiskar på upp till 5-6 kilo och det kom in enorma stimm. Säkert 2-3000 fiskar per gång. Riktigt häftigt. Du borde gå ut i vattnet och mäska upp en plats kanske 6-7 meter bort. sen fiska med fluocarbon och en nice brödbit som du blötar lite. Då lär du få riktigt fina fiskar.
Roligaste var när jag matade dessa fiskarna och en fransman såg firrarna på runt 5-6 kg och började skrika i panik.Fransmän = bögar
hahahahafina minnen.
iallafall: Multeliknande var de där strandfiskarna. Men det var inga svenska multar. Nån artfränd antagligen./Lazinko
Kommentera
-
Utrustning
Ursprungligen postat av lövisbestäm tid å plats. så e ja där med 2 sexpack san miguel.ps glöm inte flytoverallen!!!!Hallååå lövis, om du smugglar in Jack D med sexpacken är jag stenklar, ps ta inte ur isdubbarna ur flytoverallen, Jack behöver dom för att hacka isen till kylning...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MossHallååå lövis, om du smugglar in Jack D med sexpacken är jag stenklar, ps ta inte ur isdubbarna ur flytoverallen, Jack behöver dom för att hacka isen till kylning...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
136 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |