Fiska på Mallorca. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska på Mallorca.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gammal tråd men jag lyfter den.
    Ska dit i september, någon med nya fräscha tips?
    //C
    http://sportfisher.se

Kommentera

Lyfter denna tråd också. Finns det möjligen någon chans för Big Game fishing, eller popperfiske med guide under sommaren ?

Kommentera

Gammal tråd väl värd att lyftas. Ska dit efter sommaren, minns Ibiza för många år sen, mycket fisk och bland dom riktigt stor Multe. Om det är som folk säger är det ju bara att mäska med en baguette och köra controllerflöte 10-15m bort och vänta på fighten.
        Flyger själv med Ryan Air, är det nån som vet hur det funkar med spötuber som handbagage? 1,5m lång tub, får man ta med den som handbagage? Känns inge vidare att lägga den i lasten.

Kommentera

Har själv ofta funderat på att testa fisket när jag varit på Mallis och liknande ställen, men det har liksom aldrig blivit av. Nästa gång slänger jag nog ner en rulle, litet krokar och sänken mm i packningen. I butikerna där brukar det finnas billiga teleskopspön för surfcsting/kustmete och jag skulle nog köpa ett sådant.

Kommentera

Jag var där i september förra året och jag hade faktiskt ett ganska kul fiske.
            I Alcudias hamn finns det stora Multar, jag uppskattar dem till runt tre kg kanske mer. Tyvär är det fiskeförbud där så det var kört. Däremot finns det en liten "insjö" där det finns "baby Dorada". Skapligt stridbar fisk. Jag hade med ett litet teleskopspö md en liten haspel och 0,18 flät. Doradan bottenmetade jag på powerbait på kvällen/natten. Fungerade inte alls dagtid sa de i de två fiskbutikerna jag hittade i Alcudias hamn. Hugget var sjukt snabbt och var man ine med så tappade man fisken, handhållet är ett måste.
            //C
            I

Kommentera

Vad man alltid funderar över är fiskebestämmelserna. Är fisket fritt eller ska man lösa kort? Finns det fredningstder, minimimått etc?

Kommentera

Om jag minns rätt så krävs det fiskekort men enl de i affärerna så är det ingen som bryr sig. Kortet köps i Rådhuset och kostar typ ingenting. Det skulle dock enl uppgift ta en vecka ca att få kortet. Jag fiskade utan då jag bara var där en vecka.
                //C

Kommentera

Sv: Fiska på Mallorca.

Ja det ör nog billigare att köpa ett men jag vill ha mitt eget så jag får nog kolla med Ryan om det nu går att få något svar där... Dorada lät kul, är det bara att fiska i insjön utan kort?

Kommentera

Kolla med hotellet "Alcudia Garden" (Har jag för mig, har varit där fler ggr) dom hjälpte mig komma i kontakt med en guide, tror det kostade runt 2500 SEK för en heldag, då fick jag öl och lite baguetter på köpet
                    Detta blev resultatet ..

Och just det, vad jag har hört är dom rätt hårda gällande fiskekort osv, tror man tom kan få fängelse om man blir ertappad utan. Men visst metade jag lite från stranden utan kort Finns maggots och dylikt att köpa i varenda strandshop..

Hittade en jättebra sida om hur man skaffar "fiskekortet" http://www.holidays-majorca.co.uk/sp...icense-majorca
                    Senast ändrad av opius; 2013-01-15, 13:31.

Kommentera

Är det fiskekort även vid kusten?
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      104 visningar