Gylta västkusten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gylta västkusten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gylta västkusten?

Nu vet jag att jag är lat å försöker hitta genvägar till fisket, men tillhör ju "youtube-generationen" så har ännu en fundering.

Är riktigt sugen på att fiska gylta men har ingen aning om vart man ska göra det....
    Bor i falkenberg och hela kusten 7 mil syd och 7 mil norr förutom kungsbackafjorden är ungefär långgrund sandbotten och känns tyvärr inte jättehett för gylta

Så funderar på att ta en tur upp till göteborgs skärgård/marstrand med eller utan båt för att lyckas få lite nya arter, men vart hittar man dom? Finns det chans till gylta vid alla öar runt marstrand? eller måste man ut till hemliga öar och positioner för att hitta?

De finns vid klippiga/steniga partier vid kusten. Tex vid Torekov men det kanske är för lång väg för din del. De finns även där du bor men vet inga exakta platser där
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Vinga är ett säkert kort för Gylta. Walona kör turer till Vinga från Stenpiren i Gbg. Sök på Walonas hemsida för tider och priser, vet inte om turerna startat för säsongen än. Gullmarsfjorden vid Lysekil är ett annat bra Gyltaställe.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
        De finns vid klippiga/steniga partier vid kusten. Tex vid Torekov men det kanske är för lång väg för din del. De finns även där du bor men vet inga exakta platser där
        åhfasen?
        största kusten här är under 3m djupt och isåfall är det uppbyggda pirar, det lilla jag läst är att det ska va 5-10m djupt :/

Kommentera

På öarna utanför Göteborg samt norrut finns det gylta. Se till att finna lite djup och klippor bara. Eniros kartfunktion är ett bra verktyg. Jag körde själv ett pass efter berggylta häromdagen men fick bara snultror.
          http://enamatorfiskare.blogspot.se
          Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            åhfasen?
            största kusten här är under 3m djupt och isåfall är det uppbyggda pirar, det lilla jag läst är att det ska va 5-10m djupt :/
            Vi fick iofs Berggylta upp till 6hg vid en stenpir inne i en småbåtshamn i närheten av Kungsbacka. Minns tyvärr inte vad hamnen hette. Där vi fiskade var det bara några meter djupt. Men är man ute efter de riktigt stora kanske du behöver söka dig djupare. Är dock ingen expert på gyltorna så jag hoppas du får bra tips av andra.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
            4 svar
            348 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
            0 svar
            110 visningar