Fröya i Maj?.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fröya i Maj?..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fröya i Maj?..

Hej..
    Har tänkt ta mig till fröya nästa år för att få prova på fisket i de sydligare delarna av Norge, har annars bara fiskat i Nordnorge.

Hur är fisket där under maj?

Tar gärna emot några heta Positioner om någon vill dela med sig...

Skitfiske
    /Icax/
    If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Fisket på Frøya i mai

Hei.
    Var på Frøya i mai i år og det var kanon - både fisket, campen og naturen! Jeg har ingen posisjoner å gi deg, men hør med Roger på Gurvikdal havfiskesenter der vi bodde:

Ståle

Kommentera

fröya brukar väl generellt ha bland det bästa fisket i maj trots att inte jag fick uppleva det när jag var där för 3-4 år sen
      Senast ändrad av salomon85; 2006-11-15, 14:37.

Kommentera

Ursprungligen postat av icax
        Hej..
        Har tänkt ta mig till fröya nästa år för att få prova på fisket i de sydligare delarna av Norge, har annars bara fiskat i Nordnorge.

Hur är fisket där under maj?

Tar gärna emot några heta Positioner om någon vill dela med sig...

Skitfiske
        /Icax/
        Tycker absolut du ska testa Fröya i maj, ser att du har en del hyfsade Norgepb och dom får du kanske svårt att slå på Fröya. Satsa på t ex blekaspinn och långamete....
        Senast ändrad av BBRF; 2007-07-10, 10:51.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Precis som BBRF säger så är maj verklig toppsäsong på Fröya. I början på månaden finns mycket lektorsk kvar inomskärs, bra chans på hälleflundra, gott om bleka, kolja osv. Sen är ju just nu långafisket runt Fröya väldigt uppmärksammat, och det är gott om riktigt stor långa på många platser runt ön, inte bara i Fredric Kullins Smutthull. Var själv på Fröya i början av maj i år och då togs en långa på drygt 15 kg inomskärs. Åker upp i månadsskiftet april/maj i år igen, med målet klart, långa över 20!

Skitt fiske

Anders "Brosme" Pettersson
          Team Fjällbrynt
          Salt slår allt!

Kommentera

Avblåst...:-((

Resan blev avblåst idag pga att mina medfiskares intresse och ekonomi svalnade..:-(...
            Nåja det blir gamla hederliga Flakstavåg iaf sista veckan i Juni, men nog hade det varit roligt att prova på Fröya. Det är ju lite fler arter där i söder än de ställen som man normalt brukar vara till.
            Det kommer väl fler tåg....
            If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

Ursprungligen postat av brosme Visa inlägg
              Var själv på Fröya i början av maj i år och då togs en långa på drygt 15 kg inomskärs. Åker upp i månadsskiftet april/maj i år igen, med målet klart, långa över 20!

Anders "Brosme" Pettersson
              Team Fjällbrynt
              *ler o funderar...*

Jag önskar också att det var maj ett par ggr per år.....

Alla förstår vi hur du menade, bli inte sur för min kommentar. Ditt inlägg gav oss både skratt och skapade önsketänkande hos mig. Maj är ju en av årests underbaraste månader.

Jag sparar för att nästa år få råd att havsfiska i Norge.

Ha det gott

Uttern_
              Den gamle och navet
              (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Åker till Fröya 10 maj, det var riktigt bra dår förra året och hoppas det blir ännu bättre i år.

// Ivman

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivman Visa inlägg
                  Åker till Fröya 10 maj, det var riktigt bra dår förra året och hoppas det blir ännu bättre i år.

// Ivman
                  Lycka till, hoppas ni får en bra tur. Sorry skitfiske heter det ju ...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                  4 svar
                  330 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                  0 svar
                  95 visningar