Hajfiske - Inte populärt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hajfiske - Inte populärt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flötet
    Kan du inte berätta mer om din resa...priser platser e.t.c e.t.c, jag är mycket intresserad.
    Var på norra udden på ett place som heter La Canonniere. Båthamnen låg fem minuter därifrån med taxi. Fanns service på hotellet som fixade allt. Inget behövde beställas i förväg. Först hade jag tänkt mig fiska en dag. Sen när vi stävade hemåt första dagen kände jag att jag behövde en dag till. Kände samma sak dag två. Blev 3 dagar sammanlagt.
    Båten kostade ca 4000 spänn (17000 rupees) för fiske mellan 07-16. Båten hade allt. Penn International rullar o Fenwick spön. 3st 130 lbs, 2st 80 lbs o 2st 50 lbs. Allt var väldigt professionellt. Besättningen (2 eller 3 st) pratade lite rasslig engelska men det funkade
    Senast ändrad av wahoo; 2006-12-19, 16:57.

Kommentera

Mer mauritius!

Tack för info om Mauritius, jag är bra nära att boka en resa dit. Det skulle vara GRYMT bra att veta lite mer om fiskemöjligheterna på ön. Eftersom jag vill fiska så mycket som möjligt men ska vara där i nästan två veckor, och big-gamefisket är dyrt vill jag blanda upp med andra typ er av fiske.

Då tänker jag på saker som:

1. Landfiske
      - går det?
      - vilka arter/vilken utrustning gäller?

2. Båtfiske
      - är det stor kvalitetsskillnad mellan operatörerna?
      - kan man bara fiska big-game eller finns det möjlighet att blanda upp med billigare turer efter annat/mindre båtar?

3. Geografi
      - vilka delar av ön är mest intressanta för landfiske?
      - vilka hamnar är bäst för big-game/annat båtfiske?

Megatack på förhand om någon har svar på någon av frågorna!

Roboo

Kommentera

Du kan ju flugfiska från land så nog kan du spinnfiska från land. Men de stora fiskarna tar du nog från båt i regel. Har varit på seychellerna och det var makalöst samt makalöst dyrt.

Vad gick bara resan tor alt resan + boende på för dig wahoo?

Kommentera

Ursprungligen postat av UnEasy
          Du kan ju flugfiska från land så nog kan du spinnfiska från land. Men de stora fiskarna tar du nog från båt i regel. Har varit på seychellerna och det var makalöst samt makalöst dyrt.

Vad gick bara resan tor alt resan + boende på för dig wahoo?

Var där med hela familjen så det hamnade en bra bit över 100k På den tiden vi bokade fanns inte charter men nu finns det sedan ett par månader. Det går även att hyra mindre båtar till en avsevärt lägre kostnad men då kommer man ju inte ut så långt ut. Såg många som stod och fiskade vid land men det provade inte jag.

Så här såg hotellet ut

det sägs att norra och västra delen är bra men ön är inte större än Gotland (med 1.2 miljoner innvånare!)och ligger mitt ute i ingenstans så jag begriper inte riktigt hur läget spelar nån roll. Säsongen är tydligen som bäst november till mars/april

Kommentera

Ursprungligen postat av wahoo
            Var på norra udden på ett place som heter La Canonniere. Båthamnen låg fem minuter därifrån med taxi. Fanns service på hotellet som fixade allt. Inget behövde beställas i förväg. Först hade jag tänkt mig fiska en dag. Sen när vi stävade hemåt första dagen kände jag att jag behövde en dag till. Kände samma sak dag två. Blev 3 dagar sammanlagt.
            Båten kostade ca 4000 spänn (17000 rupees) för fiske mellan 07-16. Båten hade allt. Penn International rullar o Fenwick spön. 3st 130 lbs, 2st 80 lbs o 2st 50 lbs. Allt var väldigt professionellt. Besättningen (2 eller 3 st) pratade lite rasslig engelska men det funkade

Tack, det var ungefär det jag ville höra. Tackar tackar
            Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Ohhheeej såg inte dumt ut de där.
              Mja förstår det. Hade också råd att åka när jag hade en finansierad resa Nu är det värre.

Kommentera

Tack för alla svar, återkommer med rapport om det finns fog för det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                0 svar
                219 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Havetsgäddkonung  
                Startad av Fiskarn_0383, 2026-07-15, 00:15
                0 svar
                88 visningar
                0 gillar