Vrak V Måseskär... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vrak V Måseskär...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fartlek
    Tack så mycket Catch Fish! Hade en bok hemma med positioner för de flesta utav de vrak du rabblade upp där. Får ta en tur dit då vädret tillåter, inte så långt att gå då man ändå är ute vid de andra.

Men en sak slog mig, varför skulle sejfisket vara bra där ute på våren då dessa vrak ligger på sådant stort djup? Inte jagar väl sejen fisk som står på det djupet?
    Jo då, dom jagar över djupt vatten, runt gropa och bratten och däromkring är det 300+ och där går det stor sej på vår och försommar. Men jag är ingen expert på sejens liv, men jag har varit med om sej rejs ute i skagerack 100m+, man ligger över ett vrak och fiskar torsk och plötsligt får nån sej och alla fiskar högre upp i vattnet,sejen hugger och hugger hur länge som helst. Båten har drivit en distans från vraket och sejen hugger fortfarande. Vet inte vad dom jagar eller om det är att man får igång dom och dom följer med. Men om det är 10 man som doppar pilkar och hälften har lagt av för dom är trötta i armarna, 5 mans pilkar är kvar då kan det ju inte vara intressant för ett stim med oräkneliga individer. Dom är där bara. Då och då och det är himmla kul!
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender
      Jo då, dom jagar över djupt vatten, runt gropa och bratten och däromkring är det 300+ och där går det stor sej på vår och försommar. Men jag är ingen expert på sejens liv, men jag har varit med om sej rejs ute i skagerack 100m+, man ligger över ett vrak och fiskar torsk och plötsligt får nån sej och alla fiskar högre upp i vattnet,sejen hugger och hugger hur länge som helst. Båten har drivit en distans från vraket och sejen hugger fortfarande. Vet inte vad dom jagar eller om det är att man får igång dom och dom följer med. Men om det är 10 man som doppar pilkar och hälften har lagt av för dom är trötta i armarna, 5 mans pilkar är kvar då kan det ju inte vara intressant för ett stim med oräkneliga individer. Dom är där bara. Då och då och det är himmla kul!
      Låter riktigt kul det där ja! Har bara fått fisken i fråga vid nedsläpp eller på uppväg. Skall absolut testa lite högre upp i vattenmassorna om man är ute i de där trakterna till våren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek
        Låter riktigt kul det där ja! Har bara fått fisken i fråga vid nedsläpp eller på uppväg. Skall absolut testa lite högre upp i vattenmassorna om man är ute i de där trakterna till våren.
        Testa med en pilk som du tagit bort trekroken på och bind på en halvmeter nylon och i änden har du en svart gummimack strl 10/0-12/0. Släpp ner och veva upp som en tok, är sejen där så hugger den och du får skoj som f-n.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender
          Testa med en pilk som du tagit bort trekroken på och bind på en halvmeter nylon och i änden har du en svart gummimack strl 10/0-12/0. Släpp ner och veva upp som en tok, är sejen där så hugger den och du får skoj som f-n.
          Många härliga tips här nu!! Har funderat lite på spö... i somras körde jag med ett Shimano Talavera på 20 lb (någonstans) och upplevde att det var för vekt, specielt vid mete på vraket då det gäller att ta i mkt i början, tappade flera firrar som gick in i vraket igen. Tänkte köpa ett nytt på 30-50 lb eller tycker ni det är för grovt? Man vill ju inte ha en påk..

Ursprungligen postat av Daniel L
          Jo nu börjar man allt bli sugen, väntar bara på nya båten så blir det åka av i sommar.
          - Köpt helt ny båt eller? Går med i båtköpstankar....

Kommentera

Jepp, blir helt nytt denna gång. Nya beason 630! Levereras i börjar på mars så då sätter sesongen igång
            http://team-navia.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
            4 svar
            335 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
            0 svar
            101 visningar