Sture is back... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sture is back...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Välkommen tillbaka ! Synd på storfångsterna som uteblev men hoppas du är nöjd med resan ändå.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hej
      Välkommem tillbaka.
      Det bidde ju i alla fall mer än en bara en tumme. Dom får helt enkelt ta och växa till sig.
      Är det kolhydratuppladdning in för Alaska som gäller nu?
      MVH / Fisho

Kommentera

Hej på dig!

Måste erkänna att nog hade jag hoppats på lite bättre resultat när 50 Norgerävar storsatsar... men men, fiske blir ju sällan som man tänkt sig, ibland på gott och ibland på ont. Jag och polarn hade ett märkligt men ändå hyfsat lyckat fiske en bit söderut från Andörja veckan efter er. Vi mötte er längs E4 när ni var på väg hem. Läs mer om vårt fiske under annan rubrik.
        Salt slår allt!

Kommentera

Hängde nog tyvärr inte så mycket på norgerävarnas kunskap som på avsaknaden av fisk i området, den finare fisk som kom upp fångades söderöver, kring Rolla och utåt.
          sigpic

Kommentera

Givetvis var det inget fel på kunskaperna, det tvivlar jag inte på... man har ju blivit rejält spöad av GHFK-are förr så nog fan kan ni fiska. Konstigt att det var så dåligt, har hittills bara hört en massa enormt positiva rapporter från Andörja.

Provade ni nåt på riktigt djupt vatten också? Det lär ju finnas 4-500 metersbranter nära land.

Vi körde en massa plattfiskmete (2-3 hela dagar totalt) på Hamarøy, men det gav enormt klent resultat. Hur fiskade ni plattorna? Vanlig glidbom och räka eller var det nåt annat som funkade bättre?
            Salt slår allt!

Kommentera

Originally posted by brosme
              Givetvis var det inget fel på kunskaperna, det tvivlar jag inte på... man har ju blivit rejält spöad av GHFK-are förr så nog fan kan ni fiska. Konstigt att det var så dåligt, har hittills bara hört en massa enormt positiva rapporter från Andörja.

Provade ni nåt på riktigt djupt vatten också? Det lär ju finnas 4-500 metersbranter nära land.

Vi körde en massa plattfiskmete (2-3 hela dagar totalt) på Hamarøy, men det gav enormt klent resultat. Hur fiskade ni plattorna? Vanlig glidbom och räka eller var det nåt annat som funkade bättre?
              Körde med vanlig glidbom och mestadels råräka, men även stagg gav viss utdelning, knappast någon enorm utdelning hos oss heller, två rödspättor på vår båt, resten Ler- och sandskäddor, några lerskäddor upp emot 900 g.

Vi på vår båt provade ner till 250 meter, med, trot eller ej, LUBB som resultat, oväntat eller hur.

De som fick mest varde med snabbast båtar, snabbaste och största båten åkte 60 sjömil enkel väg ut till Andöya, först där blev det ordentligt fiske.

Men jag och Freddy med en båt som toppade 18 knop var ju ganska chanslösa att utföra en sådan resa.

Nepp nästa klubbtur (nästa sommar?) går inte dit är alla överens om, Söröya ligger högst på listan.

Annars har jag ett eget Norgemål om det inte blir en klubbtur.
              sigpic

Kommentera

Tjaba havsfiskarvänner...
                Håller som bäst på å fylla lådorna med diverse grejjer som inhandlats, förvånad som vanligt att smågrejjer é så dyrt .
                Jiggar i mängder, en å annan pilk, jiggskallar, b-mete tjafs, krokar, lekanden.....men fan vad kul det é...6 dagar kvar...yihhaaaa...
                just det, flugorna...vart é sejflugorna....
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Fortfarande ingen plats ledig???
                  sigpic

Kommentera

..... *moahaaahaaa*....
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      386 visningar
                      0 gillar