havsfiske tur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsfiske tur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsfiske tur

hej

finns det några bra båtfiske turer runt om i halland å skåne.

mvh micke

I skåne finns ju båtarna i hbg och tumlaren i Malmö. Det finns även i Råå och Landskrona men dessa vet jag inget om så jag kan inte rekomendera dessa. Dock kan jag göra det med tumlaren och hbgbåtarna, brukar vara bra torskfiske dock har detta varit trögt fast det verkar som det har lossnat nu. Sill och makrill om somrarna brukar också vara bra samt plattisturerna (på hösten vintern) med Vandia.
    Senast ändrad av lex; 2007-11-13, 19:53. Anledning: Vandia
    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Är väl säkrast att åka med Vandia från HBG. Thomas har koll på Sundet och vågar satsa på lite annorlunda fiske. Just nu är det som vanligt på hösten - mycket sill i Sundet och dåligt med torsk på djupt vatten. Det är det hela hösten och därför säger man att det är trögt med fisket. Däremot är det massor av torsk på grunt vatten nu. Så man ska fiska där med lätta jiggar och drag. Metet efter plattfisk sjunger nu på sluttampen. Det är annars också ett höstfiske. Sedan så kommer ju bulefisket under vintern men det är ett både svårt och lynnigt fiske. När våren kommer igen så är det åter torsk på grunt vatten och plattfiskmetet är bra igen. Metet varar fram till juni ungefär. I slutet av april kommer horngäddan och i maj kommer makrillen. I mitten av juni börjar sommartorsken ställa sig i bulor och den står så in i september. Speciellt under juli brukar torskfisket vara riktigt bra. Så ser väl året ut i Sundet.
      Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
      4 svar
      327 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
      0 svar
      91 visningar