okej. ska kolla på länken. Bruckar du bila ditt eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havfiske.
Collapse
X
-
Resan jag åkte med hittar du: http://www.fiskebussen.se
Såg dock att han har fullbokat upp dit nästa år...
/Lordenek
Ursprungligen postat av Manowar77 Visa inläggVi tänker åka runt midsommar har vi sagt vi som ska åka.
Båtar tänker vi hyra om de finns.
Kanske ett Ekolod med.
Resten av utrustning har vi själva.
Vart ligger Helnessund i norge då tro?
är det bra fiske och bra service på boende och sånt där.
Finns det nån hemsida som det går att kolla på?
// Magnus
Kommentera
-
hittade norska versionen av Eniro som kan vara till hjälp när man letar efter ställen i Norge:
Här är direktlänk till Helnessund:
Kommentera
-
Japp, fullbokat till Helnessund nästa år. Men det finns säkert plataser kvar till Tårnvika som ligger precis söder om Helnessund. Dit ska jag i sommar!Ursprungligen postat av Lordenek Visa inläggResan jag åkte med hittar du: http://www.fiskebussen.se
Såg dock att han har fullbokat upp dit nästa år...
/Lordenek
Kommentera
-
Testa Salströmmen vetja. Har varit där två år i rad. Varning dock för Saltstraumens camping. När vi kom fram hade gubben råkat dubbelboka våran båt så vi fick snällt vänta till dagen därpå.. Campen ligger dessutom ett par kilometer från båtplatsen så man är tvungen att ta bilen. I somras hyrde vi istället privat. Billigare, bättre och 50m till båtplatsen. Båten vi hyrde var 4,80 med 40hk Suzuki 4-t. Lagom för två o funkar för tre.
Själva fisket svänger mycket från vecka till vecka. Förra året fick vi mycket sej o lite torsk, i år mycket torsk, några flundror o nästan ingen sej. Man får ha lite respekt för strömmarna men det är ett häftigt ställe.
Kommentera
-
var i helenesund med fiskebussen i sommras och det var väldigt mycket torsk på mellan 5-10kgi min båt fick vi kanske 8-9 st över 10kg allt på runt 30-50m djup. plussen del fin blekapå mellan 5-9kg. sinessjukt mycket småssej var det också så bra torsk plattser var inte svårt att hitta bara söka upp sejen på lodet. en anna art som komm upp så fort sej stimmen tog slut var lubb i storlek 2-7kg i mängder riktigt jobbig specielt äftersom dom tar 10 min att kroka av :P
såg att de var fullbokat dit i sommar, men man kanske ska sattsa på tårnvika i stället.
Kommentera
-
Fånga fisk
i Norge är inte svårt, så kunde det varit i vårat hav utanför bohuskusten.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Trånvika
Det är kul när man får mycket.
Vart ligger Trånvika någonstans då?
//Magnus
Ursprungligen postat av JiBbR Visa inläggvar i helenesund med fiskebussen i sommras och det var väldigt mycket torsk på mellan 5-10kgi min båt fick vi kanske 8-9 st över 10kg allt på runt 30-50m djup. plussen del fin blekapå mellan 5-9kg. sinessjukt mycket småssej var det också så bra torsk plattser var inte svårt att hitta bara söka upp sejen på lodet. en anna art som komm upp så fort sej stimmen tog slut var lubb i storlek 2-7kg i mängder riktigt jobbig specielt äftersom dom tar 10 min att kroka av :P
såg att de var fullbokat dit i sommar, men man kanske ska sattsa på tårnvika i stället.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
|
4 svar
324 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg