TORSKFISKE runt sydkusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TORSKFISKE runt sydkusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

x125 kostar runt 2700-3000
    x135 runt 3500-4200
    x510 från 6100.. i sverige.. Vill helst itne importera då det innebär massa klödd o jux ifall skiten skulle paja eller något.

510 är nästan dubbelt så dyrt som x125 och får man verkligen ett så pass mkt bättre lod så det är värt över 3 tusen mer?
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Lowrance är så beprövade lod så jag tror inte det händer men man vet aldrig allt kan hända.
      Det är upp till var och en vad man vill lägga på sin hobby.
      Jag vet faktiskt inte om man får ett så mycket bättre har inte stenkoll på det.
      Men det kan säkert någon annan svara på som har det.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ja om du åker på tull då hamnar det där kanske.

Kommentera

jaa..man får ju räkna med tullen ifall ifall....vilket lod kör du på patrik?

I'm the

Kommentera

Vi har 510

Kommentera

Jag beställde prylar från Basspro häromveckan. Kryssade i budgetfrakt. Paketet kom fram på 12 dagar, ingen tull eller moms. Frakt ca 25%, så dollarpriset blev ca 7.50 kr.

Å andra sidan beställde jag en hel del från Cabelas veckan innan, kryssade snabbleverans och "gift", men inte hjälpte det. Paketet kom på bara 6 dagar, men sen fick jag betala en j***a massa cash för tull och moms till postbudet som inte tog kort (nästan 1000 kr) och dessutom över 40% pålägg i frakt på utgångspriset. Så där blev dollarkursen över 10.50 kr.

Jag vet inte om det är slumpen eller om dessa båda firmor alltid har liknande administrationskostnader. Basspro var ju helt OK, men Cabelas ska jag akta mig för i fortsättningen.
              Fyra Gulp och en Rom & Cola
              Besök min fiskeblogg

Kommentera

de e ju det man är rädd för...alla avgifter kan bli högre än beräknat. Jag har fått lära mig att alltid räkna högt på saker och ting.. Att beställa från U.S.A är inte alltid lönsamt, får du betala tull och påläggsavgifterna kan du komma upp i nästan samma pris som i sverige, men vad hjälper det om prylarna klöddar, har du då köpt det för 500 spänn mer hos din lokala handlare blir allting mkt lättare och tryggare....

har bestämmt mig för x125....verkar prisvärt och exakt vad jag behölver för min lilla båt och mitt fiske.

I'm the

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                143 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                376 visningar
                0 gillar