Havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring

har hört att kväll/natt ska va bäst för fiske av havsöring! någon som vet kan tipsa om när de e bäst? o gärna lite andra tips om va man ska tänka på osv!

Mvh/ Lilja

Det jag kan föreslå är att du tar med en termometer. Trivseltemp. før havsöring ligger på runt 10°C och har du högre vattentemp, sök havsöringen lite djupare eller alternativt, sök efter kallare områden (frånlandsvind brukar "suga upp" kallare bottenvatten).

Kör i dem mörkaste timmarna och kör med grejor som kan fiskas in med hög hastighet för det gillar öringen den här tiden, alternativt, använd "kastdupp" och en eller två flugor på en lång tafs (typ gammarus/räk-imitationer eller spigg-imitationer)

Skitt fiske
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av LiljaFiskare Visa inlägg
      har hört att kväll/natt ska va bäst för fiske av havsöring! någon som vet kan tipsa om när de e bäst? o gärna lite andra tips om va man ska tänka på osv!

Mvh/ Lilja
      När det är bäst har du ju fått reda på i din andra tråd om samma ämne.

De metoder som gett mig bäst sommarnattsfiske är antingen spinnfiske med stora kustvobblers som ex. sandgrävlingen eller flugfiske med stora svarta buskiga flugor. Fiska ytligt och gärna över djupare vatten, jag har fått fisk på alla intagningshastigheter men gärna snabbare än långsamt.

Kommentera

tack för alla svar!

Mvh/ Lilja

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
        4 svar
        335 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
        0 svar
        102 visningar