Isla de Margarita - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isla de Margarita

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isla de Margarita

Ska på semester till Venesuela som det verkar med sambon i februari.

Detta är en stor ö och alla hotellen ligger utsmetade längs öns stränder och vi kommer antagligen ha balkong med havsutsikt vilket kommer att bli plågande i 2 veckor utan att få chansen till att fiska på något vänster.

Är det någon som varit där, finns det några fiskeresor ut på havet, är det i så fall bara efter storvilt eller finns det även nöjesfiske?

Tar tacksamt emot alla tankar och ideer om hur jag ska slå ihjäl ett par dagar med fiskespö i handen på denna ö.

Ursprungligen postat av Lordenek Visa inlägg
    Ska på semester till Venesuela som det verkar med sambon i februari.

Detta är en stor ö och alla hotellen ligger utsmetade längs öns stränder och vi kommer antagligen ha balkong med havsutsikt vilket kommer att bli plågande i 2 veckor utan att få chansen till att fiska på något vänster.

Är det någon som varit där, finns det några fiskeresor ut på havet, är det i så fall bara efter storvilt eller finns det även nöjesfiske?

Tar tacksamt emot alla tankar och ideer om hur jag ska slå ihjäl ett par dagar med fiskespö i handen på denna ö.
    En polare var i Venezueka förra året och han hade kul fiske efter tarpon på gäddutrustning. Ytnära snabbvevning var tydligen melodin. Räkna dock med att 9 av 10 tarpon slår sig fria med luftakrobatik. Minns dock ej exakt var van var.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Kolla denna hemsida http://www.fishyourdream.com/se/gotl...zuela_07.shtml
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag var där för två år sedan. Det är ett fattigt land och folket är betydligt mer intresserade av pengar än att ge dig bra service. Va på en trollingtur, men det verkade som skepparen bara ville få tiden att gå. Då kostade den ändå ca 800 kr, trots att bensinen är den billigaste vätskan i venezuela. Jag fick några id-liknande rovfiskar på ca 4 kg, vet inte vad dom hette. Jag råder dig att istället åka till Los roques, en korallö norr om isla. Ett riktigt paradis, dit man kan ta sig med propellerplan. Där finns guidade fisketurer, men du gör nog klokt i att boka innan du far dit.

Kommentera

var där i oktober förra året och hade siktet inställt på lite deep sea men blev starkt rekomenderad av en local att inte dra ut eftersom tiden som gällde var våren. mitt råd är att kolla detta så det inte slutar med en 0 i protokollet.
          Annars är sufingen grym:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
            Jag var där för två år sedan. Det är ett fattigt land och folket är betydligt mer intresserade av pengar än att ge dig bra service. Va på en trollingtur, men det verkade som skepparen bara ville få tiden att gå. Då kostade den ändå ca 800 kr, trots att bensinen är den billigaste vätskan i venezuela. Jag fick några id-liknande rovfiskar på ca 4 kg, vet inte vad dom hette. Jag råder dig att istället åka till Los roques, en korallö norr om isla. Ett riktigt paradis, dit man kan ta sig med propellerplan. Där finns guidade fisketurer, men du gör nog klokt i att boka innan du far dit.

Kommentera

var där förr förra året,

bensinen kostar cirka 23öre litern, svenska kronor har jag omvandlat det till.

försök få tag i en guide som kallar sig för leonardo da vinci

eller en annan som kallar sig för peppe

dom har det, inga andra har det på ön vad jag vet, tänk på att kolla runt på båtarna du ska åka ut med då när vi åkte ut så var dom 2 medans den ena satt o öste hela tiden då de läckte in vatten,

SKITFISKE

Alex

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
              4 svar
              423 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
              1 svar
              204 visningar