Västkusten (Fjällbacka) Hjälp!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västkusten (Fjällbacka) Hjälp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Västkusten (Fjällbacka) Hjälp!!!

Ska till fjällbacka nästa vecka och undrar vilket fiske som pågår just nu, alltså vad man få mest av?
    Har samma maneter som var där förra året kommit i år igen eller slipper vi dom? (hoppas)
    Samt en fråga till: Vad gäller räka eller småsill?
    Tack på förhand
    Mvh John

beror på vart du fiskar : )

De flesta fiskar nappar om du presenterar betet på rätt ställe ; )
    .
    Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Bor själv i Hamburgsund som inte är långt ifrån just Fjällbacka. Här är de ju makrill som gäller...dörja efter makrill är ju det som ger mest fisk.
      Hur har du tänkt att fiska? Från land eller har du tillgång till båt?

/ Friberg

Kommentera

Tack för lite svar Jag har tillgång till båt de flesta metoder har jag tillgång till, förrutom tung trolling, (ingen utrustad fiskebåt)

Kommentera

Jag har en liten fråga angående makrillfisket.. Är ny här på forumet och ska bli spännade och snacka fiske.
          Jag var utanför skalhamn(en bit från Smögen) i helgen, sov över i båten och tänkte jag skulle fiska makrill. Dels dörjde jag en hel del(alltså trolling med tackel) och dels så metade jag med sill. Fick endast 2 makrillar.. Nägon här på foumet som kan ge lite tips på hur man går till väga för att lyckas med makrillfisket? vilket djup när man dörjer/metar osv.. Det blåste inte västanvind vilket visst ska vara det optimala men tror inte det var därför jag inget fick..?

Kommentera

Ursprungligen postat av davego Visa inlägg
            Jag har en liten fråga angående makrillfisket.. Är ny här på forumet och ska bli spännade och snacka fiske.
            Jag var utanför skalhamn(en bit från Smögen) i helgen, sov över i båten och tänkte jag skulle fiska makrill. Dels dörjde jag en hel del(alltså trolling med tackel) och dels så metade jag med sill. Fick endast 2 makrillar.. Nägon här på foumet som kan ge lite tips på hur man går till väga för att lyckas med makrillfisket? vilket djup när man dörjer/metar osv.. Det blåste inte västanvind vilket visst ska vara det optimala men tror inte det var därför jag inget fick..?
            När jag har fiskat makrill från land så har det varierat väldigt mycket på fångst från dag till dag, vissa dagar nappar det som tusan och andra så kan man stå i flera timmar utan att få någonting, tror inte det är något fel på ditt sätt att fiska, alla sett funkar ju Testa att åka till flera olika ställen samt fiska på olika djup , det hade jag gjort iallafall!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
            4 svar
            343 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
            0 svar
            106 visningar