makrill - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

makrill

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by raniceps
    En liten sillstrimla på häcklekrokarna brukar vara mer effektivt än att ha dom tomma, men är makrillen redigt på hugget så behövs det inte. En nackdel att ha agnad häckla är också all småvitling som kommer nappa.

och hur liten/stor är en "småvitling"?

Kommentera

cirkus 20-100 gram....Ett otyg på västkusten...
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Precis som BBRF säger, vissa år så talrika att man knappt kan fiska på nått ställe i hela havet utan att slippa dem.

Kommer ihåg ett år när jag fick dom på fluga när jag flugfiskade öring grunt nattetid, några timmar innan hade jag fått massa vitling som tog en krok agnad med stagg fiskad 5 meter under ytan över 30 meters djup.

Vi får hoppas att någon av de få rovfiskar som finns kvar inomskärs lär sig äta vitling, det hade suttit fint.

Kommentera

Jag minns en gång när jag tog en turbåt från Lysekil, så la sig skepparen på ett ställe där det kokade av småvitling flera timmar. När jag några år senare tog samma båt så lade sig idioten på samma ställe och med samma resultat..Snacka om blåsning.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Originally posted by BBRF
            Jag minns en gång när jag tog en turbåt från Lysekil, så la sig skepparen på ett ställe där det kokade av småvitling flera timmar. När jag några år senare tog samma båt så lade sig idioten på samma ställe och med samma resultat..Snacka om blåsning.
            BBRF blev lurad, BBRF blev lurad, nänänänänä...nänänänänä...
            Nej, Fredrik jag jag bara skojar.

Skall bli trevligt att träffa dig om några dagar, bara hört gott om dig, trevlig, seriös och duktig.

Vitling är sällan skoj på västkusten, stor vitling är mumsfillibabba, men det hittar man sällan här även om en i GHFK drog en över kilot för ett par månader sedan.
            sigpic

Kommentera

"Trevlig, seriös och duktig"??? Finns det fler BBRF på det här forumet?...

Kommentera

BBRF, varför åkte du ut med honom igen, då får du nästan skylla dig själv? =)

Kan ju tillägga att smörstekt färsk (stekt direkt, ombord) vitling inte är så dumt, om man orkar rensa de små liven.

Kommentera

Originally posted by KG?
                  "Trevlig, seriös och duktig"??? Finns det fler BBRF på det här forumet?...
                  Den man älskar, den agar man, och tvärtom.
                  sigpic

Kommentera

Sture - På väg till Vaeröy?
                    Salt slår allt!

Kommentera

Originally posted by BBRF
                      cirkus 20-100 gram....Ett otyg på västkusten...

egentligen bryr jag mig inte om vad det är för fisk jag får så länge som jag får någon överhuvudtaget. fast sånna små kanske inte är så kul precis.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      137 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      357 visningar
                      0 gillar