Tica? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tica?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tica?

    Jag funtar på att köpa en ticateam st 558.
    Är det någon som har någon erfarenhet av den rullen? Bra? Dålig? Hittat en för 1300kr. Finns det någon liknande rulle i samma prisklass?

  • #2
    Själv har jag bara hört dåliga saker om Tica, men jag har aldrig provat dom. Men dom kans e bra, vad vet jag?
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      elanen

      För dom pengarna får du just nu sveriges bästa rulle. En Daiwa Capricorn för 1500 kr hos attityde baits. Varför köpa skräprullar som Tica. En förklädd Okuma. Känt på Tica. Är inget mästerverk ens i dom högsta prisklasserna. MVH Gunnar J.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Gunnar Jansson
        För dom pengarna får du just nu sveriges bästa rulle. En Daiwa Capricorn för 1500 kr hos attityde baits. Varför köpa skräprullar som Tica. En förklädd Okuma. Känt på Tica. Är inget mästerverk ens i dom högsta prisklasserna. MVH Gunnar J.
        Ja det är säkert en grym rulle, men jag är inte ute efter en haspelrulle. Jag behöver en bra havsfiskerulle i den prisklassen, och då verkade tican passa. Den kostar 2500kr, men hos snäjk kan man ju få den för halva priset.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Johnny no5
          Ja det är säkert en grym rulle, men jag är inte ute efter en haspelrulle. Jag behöver en bra havsfiskerulle i den prisklassen, och då verkade tican passa. Den kostar 2500kr, men hos snäjk kan man ju få den för halva priset.
          Köp en Ambis, kans en C4 7000 LeverDrag? Annars finns det ju Shimano Tekota med.

          Jag förstår att du vill tjäna en tusenlapp på REA;n men beprövade rullar går före i mina val iaf.

          Lycka te med valet och KVALET.
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            elanen

            Ursäkta, var säker på att det gällde en haspel. Havsfisket är ju utdött i Sverige. Så nån tanke åt det hållet var det inte. Skulle också satsa på en ambis. Fast du menar antagligen fiske i nåt annat land. Eller är du en utdöende ras. MVH Gunnar J.

            Kommentera


            • #7
              Elanen. Havsfisket lever och frodas i högsta grad. Bara att ta sig till Norge och visa att det är liv i "gubben"....:-)
              Hälleflundrafiskare

              Kommentera


              • #8
                Rulle

                Ursprungligen postat av Johnny no5
                Jag funtar på att köpa en ticateam st 558.
                Är det någon som har någon erfarenhet av den rullen? Bra? Dålig? Hittat en för 1300kr. Finns det någon liknande rulle i samma prisklass?
                Ticateamrullen ser ju fin ut och man får ju vad man betalar för, så den är säkert OK för det priset men har du tagit reda på vad den väger och vilken utväxling det är? Den kanske är något tung för vanligt havsfiske? Jag skulle nog satsa på att köpa en shimano tecota via Attitude baits, klart bra pris, får du med dig någon polare så kostar den bara 1500 kr styck.
                Hälleflundrafiskare

                Kommentera


                • #9
                  Tica

                  Jag skulle köpa en Daiwa SG47 med räkneverk.
                  en kanonrulle har själv använt den till havsfiske i Norge och till laxtrolling.
                  Om tica har jag inget negativt att säga, jag har en Tica SCULPTOR SL100H
                  Jag tycker att den funkar klockrent, hur skön som helst att fiska med

                  Kommentera


                  • #10
                    Tekotan och daiwan verkar ju onekligen bra, men pallar de det tyngre fisket? Ponera att en större kveite smäller på. Jag har inte provat någon av rullarna, och även om shimano är kvalité så ser ju tickan kralligare ut. Jag har redan en mindre penn-rulle för det lättare havsfisket.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 057 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
                    10 svar
                    612 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lejestrand  
                    Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
                    0 svar
                    124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RSpecial  
                    Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
                    5 svar
                    464 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B
                     
                    Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
                    6 svar
                    545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X