Köpråd havsfiskespö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd havsfiskespö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd havsfiskespö!

Har en Amb 7000 liggande oh behöver ett spö till den. Fisket kommer att bedrivas i Öresund med omnejd så det blir mest båtfiske efter torsk. Har ni något tips på ett bra och smidigt spö samt lämplig lina? Vill ha ett lite bättre spö!

Fisket kommer att bedrivas i Öresund
    Var i Öreesund ?

Kommentera

Torskfisket i sundet är ju ganska varierat, allt från kastfiske med 40-gramsbeten till det djupare vertikalfisket i norra delen av sundet där man kan behöva beten på 300 gram. Men med ett bra båtspö i klass 12-20 eller 20-30 lbs (kan vara olika kraftiga beroende på tillverkare) täcker du nog in det mesta utom det allra lättaste fisket.

Här har du ett riktigt bra sådant spö, till ett riktigt bra pris: http://www.fiskeutrustning-online.se...pon-9546p.html

Kommentera

Tänker mig främst ett vertikalspö att fiska från båt , efter stor och liten fisk

Kommentera

Är nog mer vikten på betet som styr vilken typ av spö som du behöver, när vi fiskar i Norge använder vi mestadels spön klassade till 20-40lbs och använder beten på 300-500g..
          Nere i sundet antar jag att ni använder klart mindre beten så jag hade nog valt ett spö runt 12-20lbs för båtfiske där då jag misstänker att lämpliga beten ligger runt 100-300g.
          Bör tillägga att jag inte fiskat runt Skånes kust över huvud taget så lyssna på Barramundi, han är ju från trakten och brukar ha bra koll på vad han pratar om....;P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
          4 svar
          758 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg dianereese  
          Startad av Krisochpanik, 2025-05-14, 15:14
          7 svar
          551 visningar
          0 gillar