Utrustning Atlantkorsning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustning Atlantkorsning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gick själv Sverige till Gibraltar på utsidan för några år sedan (segelbåt). Hade ett blänke ute efter båten större delen av tiden och en vanlig svensk dörjparavan av enklaste modell.
    En lite större Cardinal och ett kort spö i en nordmark spöhållare på akterpulpit. Hade inte ett endaste napp på hela resan ner. Jag gick där Mars-April.
    Oerhört frustrerande då man på nätterna såg enorma stim med fisk i vattnet (pga marelden). Så det vet jag ivf är fel sätt om man verkligen vill ha fisk..

Edit: Med större delen av tiden menar jag då det var möjligt. Men hastigheten är nog största boven till att jag ej fick något. Vanligt makrillblänke var det jag använde mig av.
    Senast ändrad av Dominator91; 2014-08-19, 22:23.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av ante912 Visa inlägg
      Testa att kontakta mina gamla kollegor som håller på att segla jorden runt.
      http://www.frivarv.com/galleri/bilder-2/atlanten/
      De där såg ju förbaskat trevligt ut, nu blev ju jag avundsjuk på OP. Vad kostar en sådan segelbåt nu för tiden?... ^^.

*för att bidra till tråden*
      Antar att säkerhet är hög prioritet ute på öppna havet så hullinglösa krokar kanske är att föredra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lyly19, 2026-02-23, 08:40
      2 svar
      217 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HarpoonMan  
      Startad av rosebl22, 2026-04-01, 08:13
      3 svar
      165 visningar
      0 gillar